En verden i miniatyr

Som sagt; jeg liker ting.  Annet jeg liker er: reising, shopping og minner.  Det finnes noe som er ideelt for denne kombinasjonen av likheter (likligheter? det burde vært et fellesbetegnelse for ”ting som blir likt”): suvenirer.  Problemet med suvenirer er at de er så uhyggelig stygge.  Nå liker jeg kitsch ganske godt (følg med videre på denne serien – så vil du ganske sikkert få se eksempler på det), men det er noe med den billige plastfinnishen slike produkter har, som bare ikke appellerer til meg.  Så hva gjør man?  Man tester teorien om at hvis noe bare er gjennomført nok, så har det ikke noe å si hvor lite attraktivt utgangspunktet er.  Så jeg bygger verden i miniatyr, med utgangspunkt i hvor jeg har vært.

Suvenirer

(Twin Towers i Kuala Lumpur Malaysia mangler, dem glemte jeg.  Dessuten irriterer det meg at etter to uker i California, etter å ha vært i bla San Francisco og Los Angeles, så endte jeg opp med parlamentsbygningen i Sacramento.)

, ,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

