Dansegulvetikette

(Dette skulle egentlig bli en liten regelbok for dansegulvet, og resultatet ble mer en… vel se selv:)

Jeg var full i helgen.  Så full som jeg egentlig er for gammel til å være.  Det var både gøy og fælt, og jeg gjorde en del ting jeg ikke pleier å gjøre.  En av de tingene er å danse alene.  Og med ”alene” så mener jeg med ingen jeg kjenner, for dansegulvet var stappfullt.  Jeg hadde mistet alle jeg kom med, de spilte en fin sang, og jeg tenkte ”hvorfor ikke?” og kastet meg utpå.   (det vil si – jeg tenkte nok bare ”gøø”, men det hadde samme effekt) Etter hvert fikk jeg blikkontakt med en annen stakkar som ikke hadde noen å danse med, og vi forbarmet oss over hverandre, og danset litt sammen.  Men så kom han litt vel tett opp i en gjeng med gutter bak seg, og gutter er som gutter er og den tøffeste av dem, antar jeg, tok et tak i min Fred Astaire og slengte ham bortover dansegulvet, inn i meg, som fløy videre – lik disse kulene på snor som stod på kontoret til psykologer på film – inn i jentegjengen bak meg.  Jeg stod litt betuttet og sjekket om jeg hadde begynt å blø fra leppa, det føltes sånn, når jeg kjenner noen tar meg hardt i armen.  Jeg snur meg.  Det er en av jentene i gjengen jeg fløy inn i:  Jeg smiler – det er jeg ganske sikker på –gestikulerer og roper noe sånt som:  ”Sorry – der va’ ein så fløy inn i meg” og snur meg for å danse videre.  Da kjenner jeg at jeg klypes i armen, jeg snur meg igjen, og der står jenta og ser på meg med det verste hvis-blikk-kunne-drepe-blikket.  Jeg blir så lei meg at jeg bare må gå av dansegulvet

 Jeg vet den siste reaksjonen min der er noe overfølsom  (jeg klandrer et tosifret antall Rom og Cola), men jeg vil likevel gjøre noe klinkende klart.  En gang for alle.  Når noen kommer flygende over dansegulvet, så er det sjeldent, eller aldri, den som flyr sin skyld.  I de aller fleste tilfellene er det noen som har dyttet noen (som har dyttet noen, som har dyttet noen), så drit i å klype meg og se stygt på meg.  Dustedame!!!

, ,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

