Bilromantikk – en Føljetong – Del 1

Cordelia og jeg

Jeg har en liten rød bil. Hun heter Cordelia. Hun er ikke av de mest kjente merkene, og litt mindre enn biler flest, men større enn en mopedbil. Og definitivt større enn en pingpongball eller et hundehus, eller annet som folk har funnet for godt å sammenligne henne med. Ja, jeg blir litt mobbet for Cordelia. Men det er godartet mobbing, og jeg merker at folk stort sett er veldig positive til oss når vi kommer kjørende. Cordelia er ganske bulkete. Dette fordi vi ved første snøfall alltid kjører i grøfta. Man kan nesten kalle det en tradisjon. Og vi deler skylda. Det er litt hennes feil, fordi hun er så lett at hun bare sklir av veien når det blir glatt, og litt min feil fordi jeg glemmer det for hver gang det blir vinter. Så vi har en uoverstemelse en gang i året, men ellers er vi gode venninner. Men nå har Cordelia fått seg kjæreste.

Fortsettelse følger…

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

