The Departed sett med Prosopagnosiaskiske øyne

Jeg har en liten hjerneskade som gjør at det er så å si umulig for meg å se forskjell på Leonardo di Caprio og Matt Damon. Når jeg først skal ha en hjerneskade er dette langt i fra den verste, frem til i går har den faktisk ikke vært problematisk i det hele tatt. I går var jeg og så The Departed. Med Leo og Matt. Dette visste ikke jeg. Jeg trodde det kun var Leo som spilte i filmen. Her er hva som skjedde i hjernen min mens jeg så filmen, sånn semikronologisk.

For en forvirrende film. Skjønner ikke vitsen med å ha sånn brutt tidslinje. De hopper jo frem og tilbake hele tiden. Det er litt kult også, da.

Hæ? Nå gikk plutselig Leo inn på et kontor, og blir ansatt av politiet, og så, når han går ut, så å si møter han seg selv i døra, og så er han inne i kontoret, og blir ansatt på en helt annen måte.*

YEAH! Martin Sheen! Jeg liker Martin Sheen.

Jeg skjønner ingenting jeg. Er Leo undercover politimann som jobber for skurken, eller er han undercoverskurk som jobber for politiet?

Å ja, det er sånn Sliding Doors aktig. Sånn «Hva ville skjedd om Leo ble politi?» og «Hva ville skjedd om Leo ble skurk?»

Leo snakker i telefon med skurken, samtidig som Leo er i samme rom med skurken. Det kan altså ikke være alternative historier. Kanskje Leo spiller to forskjellige roller i filmen?

Leo er skikkelig flink til å spille to forskjellige roller. Dette er sikkert Oscar-frieriet hans.

Jeg liker gladvold på film, gjør det meg til et dårlig menneske?

FOR MYE GLADVOLD!! FOR MYE GLADVOLD! Dette ville jeg ikke se.

Så rart at Leo spiller to forskjellige roller. Det er litt kult også. He he. Gleder meg til å snakke med de andre etter filmen er slutt, og fortelle hvor utrolig lang tid det tok før jeg skjønte greia.

Søkke ta! Så pen Leo er når han ler. Hva er det han heter han andre som jeg synes er så pen når ler? Å ja, Matt Damon.

Kanskje Matt Damon har en av rollene? At jeg blander? Nisj. De er jo Leo begge to.

Når ble det sånn at jeg gikk fra å synes at banning var ufeminint og lite sjarmerende, til jeg synes at det er kult? Og er det ikke meningen at det skal gå andre veien?

Nå sitter Slemme-Leo og ser på bilder av Snille-Leo. Han må da legge merke til at han er klin lik ham selv? For en rar film.

OGM! DET ER MATT DAMON! Og det har vært det hele filmen. Nå faller bitene på plass. Pokker, jeg blir nødt for å se hele greia om igjen. Egentlig ikke så dumt, for det var en skikkelig bra film.

*Her tenker jeg: «Er det Ben Affleck som står i bakgrunnen der? Han og Matt Damon har jo cameoer i hverandres filmer rett som det er» Så underbevisstheten min har tydeligvis fått med seg at Matt er med i filmen.

  1. Bøttelista « Sonjas ordentlige blogg
  2. D’OH-quiz: Plotrunde, fasit og resultater « Sonjas ordentlige blogg
  3. Tilbake til Katakombene « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

