Ragas ufrivillige politiske engasjement

En av de aller, aller beste festesangene er av Ragarockers, og heter Slakt. Refrenget går som følger:

Gjør deg klar for flammene
sammen med de andre lammene
vi skal smelte sammen u-u-uten skam
ahaha ahaha ahaha

I årevis sang jeg «landene» i stedet for «lammene», ikke så morsomt i seg selv, kanskje, men da misforståelsen ble oppklart gikk det opp for meg jeg underbevist har tenkt at sangen handler om EU. Ikke helt sikker på om den var for eller mot, da.

  1. #1 by Bussemann on 30 september 2008 - 11:45 pm

    *rødme*

    Jeg har da alltid sunget «landene». Til og med da jeg stod på en scene med et band og spilte Raga sang vi «landene».

    Pokker ta den dårlige hørselen altså…!

  2. #2 by Sonja Dadam on 1 oktober 2008 - 10:22 am

    Hihi, Bussemann, den der rødmene følelsen alene foran pc’n når man oppdager hvordan en sang egentlig skal være, kjenner jeg så godt!

  3. #3 by Esquil on 1 oktober 2008 - 9:15 pm

    landene ja. jeg også.

    jeg tror vi bare bestemmer at det er landene.

  1. Når hjernen min ikke virker (musikkversjon) « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

