Bevis

I går tikket følgende melding inn på mobilen min:
«Engler eksisterer, men noen ganger har de ikke vinger, da kalles de venninner. Send denne til de venninnene som har støttet deg i godt og vondt. Kl 11 vil du høre noe du har ventet lenge på å få høre. Dette er ikke en vits. Send den til min. 5 piker, men ikke i retur! :-)»
Nå skal jeg avsløre et noe usympatisk karaktertrekk hos meg: jeg pleier å synes meldinger av denne typen er idiotiske, og blir ofte direkte gretten når folk sender meg sånt tull. Men denne gangen tok jeg det litt annerledes. Om det er fordi jeg fikk meldingen av en veldig god venninne, som har hatt det litt tøft i det siste, og som jeg ikke har vært helt sikker på om jeg har vært flink nok til å støtte, eller om det er fordi jeg selv har slitt litt, og følte behov for å takke de som var der for meg, eller kanskje fordi engler står hakket høyere i kurs hos meg enn teddybjørner som klemmer eller (grøss) søte dyreunger. Uansett hva som var motivasjonen min, ble jeg glad inni meg og sendte meldingen videre til ikke bare 5 piker, men 6.
Etter å ha videresendt meldingen slo det meg: nå kan jeg en gang for alle finne ut om det er noe i disse kjedebrevene. Jeg ventet spent på at klokken skulle bli elleve i dag, og jeg skulle få gode nyheter. Da klokken var kvart over tolv og jeg fortsatt ikke hadde hørt noe måtte innse at spådommer i kjedebrev er bare tull. De virker ikke.

Jeg er litt lettet også. Det hadde vært litt surt å finne ut at min totale mangel på kjæreste skyldes at jeg aldri videresender kinesiske lykkemail som har vært 18 ganger rundt jorden siden 1973.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

