Velkommen!

Jeg hadde egentlig skrevet en helt annen førstepost, men da den var ferdig, så jeg at den passet bedre inn i den gamle bloggen min, så da havnet den der, og jeg må finne på noe annet her. Det som slo meg er at det innimellom skjer, at ting man skriver blir brukt på en helt annen måte enn det først var tenkt, og da kom jeg på da jeg for et år siden fant dagboken min fra 93/94. Den ble nok ikke skrevet for at den skulle leses av andre enn meg (selv om der var noen artige «tilfelle noen leser dette»-formuleringer innimellom), men der er spesielt en passasje som jeg synes er for bra til å bli liggende i en skuff og aldri bli sett igjen. Den går som følger:

Mandag 21-3-94
Satt heilt aleina i klasseromme i dag tidleg. Erik komme inn. Av ein eller aen grunn spør eg an om an har gjort naturfagen (eg satt å stressa me an). «Eg har’kje gjort nåke» seie an å smile. «Koss då?» Han konne barra sagt «nei» og gått… å han smilte! «De e barra ein smule vanskeli» seie eg. Eg trur han skjønte at eg egentlig sa: «Eg e’kje forelska i deg lengre». Å eg håpe han svarte «De e grett. Eg hate deg ikkje»

Jeg vet ikke hvordan denne bloggen min kommer til å bli, men om det hadde vært mulig å blogge for 12 år siden, ville jeg hatt en helt fantastisk blogg full av overanalyseringer som den over her. Jeg tror det var greit at bloggen ikke ble oppfunnet før jeg var ferdig med tenårene.

  1. #1 by Elisabeth Ice Cream on 11 januar 2007 - 4:38 pm

    Så vakkert! Og dagboken din hadde en fantastisk dialekt. Jeg kommer til å følge med her en stund, har jo gjort det på gamle bloggen din og, men er ikke så flink til å kommentere. Lykke til!

  2. #2 by Sonja on 11 januar 2007 - 5:46 pm

    YEAH! Min aller første kommentar i den ordentlige bloggen min. Tusen takk, Elisabeth!

    (ang. dialekten, så er den vel blit litt slitt i kantene etterhvert. Jeg har spurt om permisjon fra jobben for å dra på en to-ukers studietur til hjemkommunen min, for å få dialekten min tilbake, men de tar meg ikke alvorlig. Hmpfr!)

  3. #3 by Elisabeth Ice Cream on 11 januar 2007 - 5:48 pm

    Bare hyggelelig:D

    Tar deg ikke alvorlig? For noe vrøvvel. En skam! Man skal da kjenne røttene sine! Ikke gi det, stå på krava. 😉

  4. #4 by Undre on 11 januar 2007 - 8:37 pm

    Jubi!

    Der var du på plass hos WordPress! 😀

    Ønsker du en guidet tur i WordPress-systemet, så er det bare å si et lite pip. 🙂

    Og du var ordentlig blogger for lenge siden, btw. 😉

  5. #5 by Sonja on 11 januar 2007 - 9:32 pm

    Elisabeth: 😀

    Undre: Takk for tilbudet, jeg driver fortsatt og leker og prøver meg fram, men jeg kommer nok til å maile deg i løpet av helgen med rare spørsmål om ting jeg ikke får til. Og takk!

  6. #6 by Undre on 12 januar 2007 - 12:05 am

    Jepp, gjør det du.

    Folk var veldig hjelpsomme da jeg kom ombord i WordPress, så jeg fikk heldigvis taket på mange ting ganske fort, og deler gledelig min kunnskap med andre. 🙂

  7. #7 by Iversen on 12 januar 2007 - 5:08 am

    Gratulerer med flyttinga! Neste steg må da være eget domene?

  8. #8 by Miss Piggy on 12 januar 2007 - 8:45 am

    Ny blogg?!? Ferdig med øvestadiet?!? Håper da virkelig at du har tenkt å bruke begge to… 😉 *hehe* Uansett, så kommer jeg til å følge med her også!

    Dagbøker.. Hmm.. Mange minner der, kan man si.. Men jeg tror jeg har kvittet meg med alle sammen. Fant dem en gang og syntes det var en flau sak å lese gjennom! Kunne likevel vært artig å se gjennom idag…

    Dialekt er kult!!! Du får øve deg på det også. Kanskje skrive dialekt i øvelsesbloggen??? (bare et lite tips)

  9. #9 by Sonja on 12 januar 2007 - 3:18 pm

    Undre: Nå gikk disse avatar-greiene seg til, men jeg har fortsatt en del ting jeg lurer på. Du hører nok fra meg.

    Iversen: Takk. Ja, planen er å skifte blogg en gang i halvåret, slik at ingen riktig vet hvor jeg er. *Pop*, flutselig er jeg her, *pop* plutselig er jeg der.

    Miss Piggy: Ny blogg. Øvelsesbloggen blir liggende foreløbig, men jeg har ingen planer om å oppdatere den noe mer. Men frykt ikke. Jeg har en mistanke om at den ordentlige bloggen min kommer til å bli skremmende lik øvelsesbloggen. (sånn prinspippmessig, jeg har tenkt å skrive nye ting)

  10. #10 by Iversen on 12 januar 2007 - 10:55 pm

    Noe er alvorlig galt med kommenteringsfunksjonen i det nyeste innlegget ditt. Med mindre man linjeskifter blir all tekst usynlig og bortevekk mot høyre, og feltene med navn, webside og mail er vekk. Dessuten funker ikke «submit comment»-knappen. Templatebug? Jeg bruker Firefox, forresten.

  11. #11 by Sonja on 13 januar 2007 - 12:57 am

    Takk for at du sier ifra, Espen. Jeg har sørgelig liten innsikt i det tekniske som ligger under her, men jeg tror jammen meg at jeg klarte å fikse det. Er ikke så rent lite stolt. (veldig hyggelig hvis du, eller noen andre, gidder å la meg vite om det virkelig er fikset eller ikke)

Legg igjen en kommentar

