Cirkusblogg

Her om dagen hørte jeg en tryllekunstner på radio. Han framførte en av verdens eldste (om ikke det eldste) trylletrikset, der han fikk tre baller til å forsvinne under tre kopper. HVA I ALLE DAGER? Trylling på radio? Det blir bare for enkelt.  Jeg synes allerede trylling på tv gjør juksemulighetene for store, men på radio kan man jo virkelig ta den helt ut.  «Jeg løfter opp koppene, ballene er vekke, og -ta da -jeg har trylllet fram en elefant!»

Men det var på P1, og jeg stoler på statskanalen, og siden jeg akkurat har kjøpt meg sjongleringsballer som jeg driver og øver med, så følger jeg opp med sjonglering på bloggen min:

Jeg har to baller i høyre hånd, og en i venstre, kaster ball nummer en fra høyrehånd, ball nummer to fra venstrehånd, fanger ball nummer en med venstrehånd, kaster ball nummer tre fra høyrehånd, fanger ball nummer to med høyrehånd, kaster ball nummer en fra venstrehånd, og sånn fortsetter jeg i tre minutter uten å miste ballene eller balansen (jeg er på en enhjulssykkel, nevnte jeg det?)

Hopper av, neier og venter på applaus.

  1. #1 by Iversen on 14 januar 2007 - 8:16 pm

    Nå syns jeg NRK begynner å misbruke tilliten sin, altså.

  2. #2 by Miss Piggy on 14 januar 2007 - 9:55 pm

    Helt utrolig!!! Jeg er bare SÅÅÅÅ imponert over deg!!! Fantastisk at du klarer å sjonglere 3 baller på den måten!!! Og det til og med på en enhjulssykkel… 😉

  3. #3 by Undre on 14 januar 2007 - 10:58 pm

    Dåner nesten av beundring!

    *vifte*

  4. #4 by Sonja on 14 januar 2007 - 11:31 pm

    Iverse: Du sier noe der, men det må jo legges til at sitatet ikke er reelt, men et forsøk fra min side på å være sarkastisk (igjen, to ganger på en uke, jeg er i ferd med å bli ond)

    Miss Piggy: Gjør du narr av meg, eller? Næh! Jeg velger å tro at du er oppriktig.

    Undre: Hi hi. «Dåner» Det hadde vært kult om jeg faktisk kunne fått folk til å dåne.

  5. #5 by Undre on 14 januar 2007 - 11:33 pm

    Jeg kan.

    Det er derfor jeg ikke har bilde i profilen. 😀

  6. #6 by Sonja on 14 januar 2007 - 11:35 pm

    Søkke ta! Der var du raskt på pletten! Jeg skal jobbe litt mer med sjongleringsferdighetene, og la deg vite ¨når de er blitt dåne-verdige.

  7. #7 by Undre on 14 januar 2007 - 11:37 pm

    Hihi!

    Ja, du må holde oss oppdatert!

    *youtube* *host* *kremt*

    … tørr luft, gitt!

  8. #8 by Miss Piggy on 16 januar 2007 - 10:16 am

    Kjære Sonja!! Jeg gjør absolutt ikke narr av deg!!! Det var helt oppriktig ment! Jeg klarer bare så vidt å sjonglere to baller i luften samtidig… Og det er UTEN enhjulssykkelen!!!

    Men du.. Takk for at du synes jeg er damen med det beste profilbildet 🙂 Nå ble jeg skikkelig glad! You just made my day.. =)

  9. #9 by anjaunlimited on 16 januar 2007 - 5:38 pm

    Hei Sonja-
    Kom til å bruke navnet mitt+QUEEN OF EVERYTHING-
    i et bloggfelt
    Var veldig stolt og kry over det hele-(genialt navn)
    Men så må jeg ha stjælt det fra deg/ubevisst-
    Fryktelig distree
    Sorry!
    Skal ikke gjenta seg-
    Hilsen Anders Anja Hafsmo

  10. #10 by Sonja on 16 januar 2007 - 6:18 pm

    Undre: Foreløbig er det en grunn til at jeg bare skriver om sirkusingen min…

    Miss PiggY. Eh, ja… da sier vi det sånn (ikke se på det jeg skrev til Undre). Og værsego’.

    Anders Anja: Ikke si det til noen, men jeg har stjelt navnet selv. Det er fra en friends episode, i en samtale mellom Chandler og Pheobe, som går noe ala dette:

    Chandler: «…and you’re the queen of everything!»
    Phoebe: «Thank you, so are you!»
    Chandler mumler noe chandlersk om fargen på genseren sin (den er veldig orange)

    så jeg ser ikke bort ifra at vi kan være queen of everything begge to.

Legg igjen en kommentar

