Studio 60 on the sunset strip

Når jeg omtaler meg selv som «filmelsker», innbiller jeg meg at jeg blir oppfattet som kulturell og litt nerdete. Skulle jeg finne på å si at jeg liker tv-serier føler jeg at jeg gir assosiasjoner til sofagris. Så, jeg påstår at jeg er filmelsker, selv om jeg egentlig bare liker filmer, mens jeg elsker tv-serier. Jeg er ikke i stand til å nevne bare en favorittserie, så jeg opererer med en topp ti liste. Skulle jeg likevel nevne èn serie måtte det bli Buffy. Eller West Wing. Eller Coupling. Ser dere? Denne uken oppdaget jeg en serie som raste rett inn på topp ti listen min. Den heter Studio 60 on the sunset strip, og handler om to producere på et sketsje-show ala Saturday Night Live, men som alle gode dramaserier handler den mest om folk og – jeg merker jeg gremmes litt når jeg skriver dette, men det er sånn det er – følelser. Gutta bak serien er Aaron Sorkin og Thomas Schlamme som bla har tidligere nevnte West Wing på samvittigheten, og foran kamera har vi ingen ringere enn Bradley Whitford (er litt småforelsket i Josh Lyman) og Matthew Perry (har vært mer enn bare litt forelsket i Chandler). Med slike navn visste jeg at jeg likte serien før jeg i det hele tatt begynte å se den, men Øyeblikket hadde jeg først i episode åtte. Øyeblikket er når jeg innser at alt jeg vil er å leve i tv-serien. I Studio 60 skjedde øyeblikket her:

Jordan: …what if you did tank to night? What are you afraid would happen?

Matt: Strangers wouldn’t like me, friends wouldn’t like me, the network wouldn’t like me, the press wouldn’t like me, women in general wouln’t like me, and Harriet wouldn’t like me.

Jordan: Is he in therapy?

Danny: Nah, he’s got me.

I andre tv-serie-relaterte saker: Norge ble nevnt både i West Wing og House denne uken. Ingen av gangene i særlig positiv sammenheng, tror jeg, men sånt er likevel like gøy hver gang.

Og onsdagen er den nye tirsdagen.  Vi snakker Gilmore GIrls, Ugly Betty, House og Cold Case.  Pluss at jeg tar opp Eva og Adam og Lost som jeg ser på et senere tidspunkt. 

  1. #1 by Undre on 25 januar 2007 - 8:53 pm

    … og Studio 60 on the sunset strip får selvsagt ikke jeg sett.

    *hrmfs*

  2. #2 by Miss Piggy on 26 januar 2007 - 8:56 am

    Men du… Hvilken kanal går dette vidunderet på da?? Det har du enda ikke nevnt noe om.. c»,)

  3. #3 by Sonja on 26 januar 2007 - 9:27 am

    Greia går ikke på norsk tv enda, vi får bare håpe!

  1. D’OH-quiz: Bilderunde, fasit og resultater « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

