”Don’t go to where the snakes are!”

Jeg lengter etter sommeren. I så stor grad at jeg i går satt med ned med fjorårets reisedagbok fra da jeg var på Hvar i Kroatia med to venninner. Hvar er en vakker øy, med strålende vær og en mengde charterturister, og kanskje ikke så veldig mye annet. Det passet oss fint, vi var ikke ute etter så mye, men vi bestemte oss likevel for å være med på en guidet tur rundt på øya, sånn for ikke bare å ha ligget ved stranda hver dag. Vi endte opp med en guide av det mer merksnodige slaget. Han hadde nok en noe utakknemlig jobb all den tid der ikke var så fryktelig mye å vise fram, og vi stadig prøvde å stikke av og utforske på egenhånd, men her er en del sitater. Jeg tror ikke dette er standard guide-repertoar:

”Please don’t ask questions when I’m driving, I need to concentrate”

“This used to be an almond”(peker på et mandelskall på bakken)

”Don’t go to where the snakes are!”

“Don’t go in there, there are scorpions in there” (til meg og S.) “I had to lie a little”(lavt til M.)

“People here are very religious… well not so much religious as traditional”

“You behave very badly!”

“You’re the first people who asked that question, so I don’t know”

  1. #1 by Cathrine on 29 januar 2007 - 6:41 pm

    Litt sånn guide in spe…
    Jeg mistenker at dere hadde lært masse om Hvar hvis dere tuslet rundt på egenhånd. 😉

  2. #2 by strekker on 29 januar 2007 - 8:33 pm

    haha! en pragmatisk kar, det der.
    det minner meg om en anmeldelse jeg leste av et ungdomsherberge jeg hadde bodd på: «servicen er vennlig, men elendig.»

  3. #3 by Sonja QoE on 30 januar 2007 - 4:21 pm

    Strekker: “servicen er vennlig, men elendig.” He he, ja, det var akkurat sånn det føltes!

    Cathrine: I ettertid er jeg glad for at vi valgte guiden, vi ha ledd mye av ham, men underveis følte vi oss litt snytt, kan du si.

Legg igjen en kommentar

