Rullet og tullet men datt ikke

Denne helgen har jeg prøvd studentlivet igjen. Ikke forelesingene og eksamene og slikt, men festingen og… vel, bare festingen. Jeg var full på en torsdag (kan ikke huske når det skjedde sist) og påfølgende lørdag! Nå er det bare så vidt jeg virker. På fredagen ble det gjort et kvarthjertet forsøk på å finne en forelesing som passet, men vi endte opp på cafè istedenfor. Visse ting endrer seg ikke. Ellers har jeg for første gang siden årtusenskifte tatt uttrykket «danglebær» i min munn (goah – uheldig formulering), var vitne til smugling av en halvflaske med vann, forelsket meg i samtlige medlemmer av et band og vært sånn kakse med jobb, som spanderte sambucca på et helt bord med studenter. De ble utrolig glade.

Ellers vil jeg nevne at jeg ikke falt en eneste gang etter fire dager i Trondheim, Norges glatteste by.

  1. #1 by Iversen on 18 februar 2007 - 9:38 pm

    Studenterlivet, ass. Glad jeg flyktet før det var for sent. Jeg vil IKKE ha danglebær i kjeften.

  2. #2 by Sonja QoE on 18 februar 2007 - 9:45 pm

    OK, jeg synes den uheldige formuleringen min var litt morsom, så jeg lot den stå. Men man skjønner at det kun er ordet «danglebær» det er snakk om her, og ikke selve danglebærene? Gøh som om jeg ikke var kvalm nok allerede.

  3. #3 by Strekker on 19 februar 2007 - 10:53 am

    Hæhæhøhø, danglebær! Jesus Kristus og englenes hærskare. Det er ekleordet som ikke leker butikk, det.

    Hvorfor har ikke jeg sånne sambuccakakser her hos meg?

    Og Iversen, du er vel litt skuffet over at det ikke blir lektor av deg?

  4. #4 by Sonja QoE on 19 februar 2007 - 7:14 pm

    Heh. Jeg opplevde vel en gang i løpet av studietiden at en person helt uoppfordret kom med cogniac til hele bordet, og jeg ble så utrolig glad. Nå har jeg sendt den videre, og håper at de som fikk om noen år gjør det samme. Om 50 år håper jeg verden er sånn at studenter blir påspandert brennevin rett som det er. Fordi de fortjener det.

Legg igjen en kommentar

