«Menn er biler, bare uten reservehjul»

I går hørte jeg et intervju på P3. Jeg fulgte ikke helt med, og jeg har ikke klart å finne igjen intervjuet, så jeg vet ikke hvem det var med, men på spørsmål om hvilket band han ville spilt i om han ikke spilte i hvilket band det nå var han spilte i(!), svarte han noe som fikk meg til å hvine ungpikeaktig (vel, man kan jo alltids håpe…). 

Han ville ha vært trommisen i Die Ärzte. Jeg har vært så forelsket* i trommisen i Die Ärzte og hadde helt glemt det helt til dette intervjuet i går.

Så hva gjør man? Man går til Youtube, og man finner gammel helt.

Sang nummer en er trommisen min med grønt hår. Jeg skulle gjerne oversatt hele sangen, men har prøvd det før, og det blir bare ikke like bra på norsk. Videoen er artig da, selv om man ikke skjønner alt som blir sagt. (Det begynner med:

«Hei, min skatt, jeg elsker deg,

du er den eneste for meg,

jeg synes alle andre enn du er teite,

derfor velger jeg deg.

Du er så annerledes, helt spesiell,

jeg merker alltid slikt ganske fort,

så kle av deg, og legg deg ned, for jeg er jo så forelsket i deg.

Snart blir det mørkt, snart er det natt

og da passer det med en liten advarsel:

Menn er svin,

ikke stol på dem, vennen min

De er alle ute etter en ting

fordi det er nå en gang slik mannfolk er»)

Sang nummer to er det trommisen min som synger på, og han er bare helt fantastisk selvironisk. Favoritten er helt på slutten når han utbryter «Das Lied hab’ ich ganz allein’ geschrieben» – «Denne sangen har jeg skrevet helt selv».

*Jeg er blitt gjort oppmerksom på at jeg misbruker begrepet «forelsket» litt. Det er ikke sånn ordentlig forelskelse med hjertet, det er snakk om her. Det er mer en tilfelle-jeg-blir-værende-alene-resten-av-livet-la-meg-bare-dagdrømme-et-lite-øyeblikk-forelskelse, om det finnes noe slikt.

  1. #1 by Miss Piggy on 22 februar 2007 - 9:13 am

    Klart det finnes sånn forelskelse!! Det finnes nok flere kategorier innenfor området enn hva vi strengt tatt er villig til å innrømme..

  1. Liten oppfølgingspost « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

