Liten oppfølgingspost

Jeg innser muligheten for tilfeldigheter her, men siden jeg fikk en mail om 0803-bloggen  i dag, vil jeg forsikre om at jeg på ingen måte synes menn er svin.  Jeg synes die Ärzte sangen ”Männer sind Schweine” er rasende morsom, og jeg sier ikke at den ikke har noe poeng, men generelt sett liker jeg menn ganske godt.  

(Ja, jeg ser at denne posten avslører at jeg har fordommer mot feminister.  Jeg skal jobbe med meg selv på det der)

  1. #1 by C on 22 februar 2007 - 5:13 pm

    Kvinner er kvinner og menn er menn, det er meningen min og jeg står for den. Man kan fint snakke om likestilling mens man bruker høye hæler og mennene lar skjegget gro.

    Jeg jobber med det samme som deg. Med meg selv, altså. 😀

  2. #2 by Sonja DaA on 22 februar 2007 - 8:41 pm

    Jeg er veldig takknemlig for hva feminister har gjort for meg oppover årene, men nå kjenner jeg at jeg er litt redd dem. Jeg innbiller meg at de er fryktelig sinte.

  3. #3 by Undre on 22 februar 2007 - 11:25 pm

    Hehe. Med mindre dere ikke mener at vi kvinner skal ha samme rettigheter og muligheter som menn, er dere feminister dere også C og Sonja Dronninga av Alt. 😉

    Vart dokk skræmt no?

    😉

  4. #4 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 12:35 pm

    Jeg skammer meg litt over mitt gammeldagse syn på feminister, men jeg klarer ikke helt å bli kvitt det. Samtidig synes jeg at like rettigheter er en selvfølge, og at jeg, selv om jeg er pike, kan kjempe mine egne kamper, og ikke trenger en hel bevegelse for å få gjennomslag.

  5. #5 by Undre on 23 februar 2007 - 1:39 pm

    Jo, jeg skjønner hva du sier, men samtidig har det vært nødvendig at flere har stått sammen for å få gjennomslag og for å bevisstgjøre hverandre.

    Jeg er også av den oppfatningen av at det trengs en «feministiske bevissthet» fremdeles, og jeg tror at man aldri kan finne på å tro at man kan hvile på sine laurbær i så måte. Det vil alltid være behov for å se på kjønnsrollene og ha en diskusjon om hvor man vil.

  6. #6 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 2:32 pm

    Jeg tror vi er relativt enige. Jeg er iallefall veldig enig i at feminismen har vært nødvendig. Hele posten her var egentlig et oppgjør med egne fordommer, mer enn et oppgjør med feminisme. Jeg trodde faktisk oppriktig i noen minutter at jeg hadde fått den mailen pga menn-er-svin-posten min.

  7. #7 by Undre on 23 februar 2007 - 7:25 pm

    Hehe. Jeg fikk den e-posten, jeg også. 😉

Legg igjen en kommentar

