Gøyfakta 2: Tre nyttige og en totalt unyttig

Fra 1. mars er det påbudt å ha en refleksvest liggende i bilen. 

Det er fullt mulig å lage helt brukbar bernaisesaus i microbølgeovn.

Det kan være lurt å lagre nærmeste pårørende under «ICE» på mobilen.  Det står for In Case of Emergency, og gjør det lett for ambulansepersonell å finne ut hvem de skal ringe, tilfelle du blir utsatt for en ulykke.  Les mer her.

 

Det fantes faktisk et band som het «Strikk».  Det var de som sang den «God dag, god dag, det her er meteorologisk institutt…».  Plutselig gir Pelle Parafins «vi er veldig, veldig gode, nesten like bra som Strikk» mye mer mening.  Og folk tror å se Beat for beat på fredagskvelden er totalt bortkastet tid!

  1. #1 by Iversen on 23 februar 2007 - 1:11 pm

    Folkeopplysning liker vi!

  2. #2 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 3:33 pm

    Alltid glad for å stå til tjeneste.

  3. #3 by tina on 23 februar 2007 - 3:38 pm

    er det DERFOR de synger strikk!?
    har aldri helt forstått hvorfor, men så har jeg ikke turt å spørre.

  4. #4 by tina on 23 februar 2007 - 3:39 pm

    p.s
    jeg linket til deg jeg.
    håper ikke det gjør no
    🙂

  5. #5 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 3:58 pm

    Med mindre Ivar Dyrhaug lyver for oss så er det det. Jeg har alltid synes det var merkelig, men ikke mer merkelig enn å kalle seg Sandra Salamander, så jeg tror jeg tok det som Pelle Parafinsk eksentrisitet.

    (Det gjør bare at jeg blir kjempeglad. Jeg liker når folk linker til meg. Jeg har linket til deg også. Helt uten å si ifra)

  6. #6 by C on 23 februar 2007 - 4:31 pm

    Jeg lærte faktisk ett og annet av denne posten, jeg 🙂

    (Og refleksvest har jeg hatt en uke allerede. Flink! 😉 )

  7. #7 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 4:50 pm

    Så bra, C. Jeg fikk refleksvest av jobben i dag og er kjempefornøyd.

    La til en link på de ICE-greiene, følte ikke at jeg forklarte dem helt bra.

  8. #8 by Miss Piggy on 23 februar 2007 - 6:57 pm

    Helt herlig å få sånne oppdateringer!! Og jeg så faktisk akkurat samme Beat for beat program, og da gikk det et lys opp for meg også. Trodde jeg i min barndom sang feil av pur mangel på forståelse av musikk… Godt å få det avkreftet *hehe*

    Og det der ICE-greiene skal jeg ta til etterretning. Refleksvesten ligger allerede i bilen 😉

  9. #9 by Sonja DaA on 23 februar 2007 - 10:04 pm

    Jeg holdt på å gå i spinn da han sa det. Sendte det med en gang på sms til en venninne, men skalv sånn av begeistring at det var så vidt jeg klarte å skrive den.

Legg igjen en kommentar

