101 videofilmer og sesong 1 av Ally McBeal gis bort

Jeg begynte å samle filmer i 1998, tror jeg. Da hadde jeg dem i en papp-eske under TV’n I 2001 flyttet jeg veldig på landet, til et sted helt uten venner, nesten uten fritidstilbud og 3 kanaler på tv’n, og da jeg flyttet derfra et år senere, hadde jeg to små Billyhyller stappet med videokasetter. Stedet jeg flyttet til var enda mer på landet, igjen satt jeg der uten venner og nå fikk jeg bare inn uskarp NRK1 med bordantennen min. Dette resulterte i at jeg ved hver lønning brukte gode 10% på film. Det litt triste her, er at jeg pinn-holdt på vhs-formatet.

I mai i 2005 anskaffet jeg meg endelig en dvd-spiller. I begynnelsen fortsatte jeg å kjøpe vhs-filmer, i tillegg til dvd-filmer, der jeg fant disse billigere.

Da jeg for nesten et år siden flyttet igjen (denne gangen heldigvis til litt mer urbane strøk – hvis jeg hadde fortsatt trenden ville jeg tilslutt endt opp i et hull alene i Finnmarksvidda) ga jeg ganske mange av VHS-filmene mine til det lokale biblioteket. Og i og med at jeg her jeg er nå har både venner, kino, andre fritidstilbud, og ikke minst internett, så har filmshoppinga mi, litt sånn uten at jeg har merket skrumpet inn.

I dag bestemte jeg meg for å omorganisere filmsamlingen min (nesten helt uten påvirkning utenfra). I samme slengen tok jeg et oppgjør med meg selv, og innså at VHS’en aldri kom tilbake. Så de er nå stuet bort i esker. Filmsamlingen min ser på langt nær så imponerende ut nå lenger, så jeg gikk litt berserk på cdon (playcom sender ikke til Norge lengre, hva har skjedd?), og har kjøpt inn noen av favorittfilmene mine på dvd, men dette må gjøres etappevis.

Der er dessuten noen filmer som jeg ikke kommer til å gidde å kjøpe opp på dvd, og det var egentlig dem denne posten skulle handle om. Men det får bli i morgen. (fant dessuten en minnepinne, et lite fotoalbum med bilder av bestemoren min 1926-1947 og en gaffel i dvd-hylla mi. Det er litt gøy å ikke rydde så ofte)

  1. #1 by Iversen on 3 mars 2007 - 11:01 pm

    1. Jeg tar i mot alt du har av VHS.
    2. Play.com sender til Norge.

  2. #2 by Sonja DaA on 3 mars 2007 - 11:09 pm

    1. Det står 3 stappfulle Liberoesker her, det er bare å komme og hente.

    2. Det står en rød trekant og «This item can only be delivered to a UK address. » bak alle filmene jeg har valgt meg ut. Hva har jeg gjort galt.

  3. #3 by Iversen on 4 mars 2007 - 8:34 pm

    1. Hvor hentes dette?
    2. Dette skyldes at du prøver å kjøpe med pund sterling. Trykk på euro-knappen for å se priser i euro, og for dermed å kunne bestille til Norge. Disse prisene er et lite hakk høyere for å dekke frakt, og vi forakter play.com for denne nye iddiotordninga. Men du kan altså bestille. Dette er en oppvisning i dårlig informasjon fra play.coms side, men du skal ha fått beskjed om dette første gang du prøvde å bestille etter omlegginga.

  4. #4 by C on 6 mars 2007 - 9:47 pm

    Jeg kjøpte en CD på play.com senest i forrige uke..

  5. #5 by Sonja DaA on 6 mars 2007 - 10:26 pm

    Iversen oppklarte mysteriet, vise mannen. JEg skal prøve igjen om en stund, når jeg har sett gjennom ladningen som kommer fr cdon om ikke så lenge

  1. Å tømme et hjem 2: Kassetter « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

