Hvordan poste en sang i WP-blogg (krasjkurs knock off)

Undre er kul.  Da jeg begynte å blogge i WordPress, svarte hun villig vekk på alle spørsmål jeg måtte ha, og hun har dessuten en helt fantastisk krasjkurs-serie som tar for seg det mest grunnleggende og noe til.

Det falt seg derfor naturlig å kontakte henne da jeg tidligere i uken skulle laste opp en musikk-fil i bloggen min.  Desverre visste ikke Super-Undre hvordan dette gjøres, og jeg måtte gå drastisk til verks.  Jeg sjekket FAQ’en.  Ble ikke så mye klokere av den.

Så kom tina på banen med det knallgode forslaget om å poste sangen på Urørt på nrk.  Dette ble gjort, og så var det bare å finne linken til sangen på Urørt, og poste

[*audio*=*linken til sangen*]

og den dukket opp på bloggen min som ved magi.  Dersom du tar vekk stjernene og setter inn en link, så kan DU oppleve det samme på DIN WP-blogg!

(dette forutsetter at du har opphavsrett/har avklart med dem som har opphavsrett på sangen.  Men det regner jeg med at du har i orden)

Edit:  Iversen gjorde meg oppmerksom på at dette kun gjelder for oss som henger hos wordpress.com; dere med eget domene må i tillegg finne den aktuelle plug-inen som gjør dette mulig

  1. #1 by Undre on 14 mars 2007 - 9:58 pm

    Undre er stolt og rørt til tårer.

  2. #2 by Sonja DaA on 14 mars 2007 - 10:42 pm

    🙂 Se på det som en takk for hjelpen/tribute-greie.

  3. #3 by Undre on 14 mars 2007 - 11:23 pm

    *stolt*

    *rørt*

    *ydmyk*

  4. #4 by Iversen on 14 mars 2007 - 11:52 pm

    Det må presiseres at dette gjelder dere som henger hos wordpress.com, oss med eget domene må i tillegg finne den aktuelle plug-inen som gjør dette mulig. 🙂

  5. #5 by Undre on 15 mars 2007 - 12:24 am

    Iversen: Jeg stjeler kommentaren din og legger den inn posten hos meg.

  6. #6 by Sonja DaA on 15 mars 2007 - 10:44 am

    Iversen: presisjon gjort.

    Jeg føler jeg er del av en datasupportgruppe nå. Det har jeg aldri følt før.

  7. #7 by tina on 15 mars 2007 - 3:12 pm

    wow!

    jeg føler meg beæret!

  8. #8 by Sonja DaA on 15 mars 2007 - 5:02 pm

    Det var et knallgodt forslag, og det var det som satte igang rulleballen, eller hvordan det uttrykket nå er.

  1. Krasjkurs i WordPress 1.9 - Posting av musikk i WordPress.com « ::: undreverset :::

Legg igjen en kommentar

