Ninja vs Pirat

Iversen har en avstemning på gang om hva som er tøffest av ninja og pirat.  Jeg er så i tvil at jeg fortsatt ikke har stemt.  Jeg tror ninjaen hadde vunnet en slosskamp mellom de to, men piraten er mye kulere.  Så jeg har laget en slags liste.  Kanskje ikke så mye en liste som en tabell.  En sammenligning, kan man si. (Jeg kan veldig lite om ninjaer, så jeg har lurt litt info ut av Iversen, og baserer sammenligningen altså på denne.)

Ninja:    Sjørøver: 
snikende  1   Fulle 
Teenaged ninja turtles   1 Pirates of the Caribbean
smart  1   Åpen hvit skjorte 
kule våpen nunchucks og ninjastjerner og sverd  1   Også sverd.  Og kanoner
Michael Dudikoff   1 Johnny DeppOrlando Bloom med mørkt hårGuybrush Threepwood
Vann og kanskje Sake   1 Grog.  Og en kiste med rom
Har muligens skatter, men gjemmer dem   1 Skatter.  I store kister og nedgravd på øde øyer
Til fots   1 Skute
  3 6  

Piraten vinner altså 6-3 og dette på tross at jeg føler jeg har vært veldig snill mot ninjaen.  At Piraten bare får ett poeng for Johnny, Orlando og Guybrush er jo direkte skandaløst.  Og det at smart slår åpen hvit skjorte er muligens bare for å stille meg i et bedre lys.  På den annen side hadde ninjaen sake-poenget, helt til jeg kom på at piraten har en kiste med rom.  OK.  Nå kan jeg stemme.

  1. #1 by Iversen on 21 mars 2007 - 11:11 pm

    Men slåssinga teller jo for minst åtte poeng!

  2. #2 by t on 21 mars 2007 - 11:49 pm

    Guybrush Threepwood? Guybrush Threepwood! Det tok litt tid, men nå husker jeg! Monkey Island! Oh, man. Eller eventuelt ahoy, matey! Det spillet alene må jo være nok til at piratene vinner.

  3. #3 by Kent on 22 mars 2007 - 12:20 am

    Aaa Guybrush. mannen som gjorde at «I’m rubber you’re glue» til et valid argument i enhver diskusjon. for mennesker som er så konfliktskye som meg så er dette en gave.

  4. #4 by Sonja DaA on 22 mars 2007 - 1:12 pm

    Dette ble litt en sånn haste-post, og det er litt dumt for jeg merker jeg har så mye mer på hjertet om denne saken. Jeg har lyst til å lære mer om ninjaer, og jeg har mye å si spesielt om Monkey Island.

    Når det gjelder slåssing, så er det ikke så tøft, Iversen, jeg tror det ninjaene lider under er at de ikke har en likanes ninjalærling med sarkastisk tunge som blir sendt ut på bisarre oppdrag (å. dejavu. Har jeg skrevet dette før?).

    t: Guybrush har nok mye av æren for at jeg liker pirater så godt. Og Swashbuckeling!! Har ninjaene så kul fagterminologi, kanskje?

    ”I’m rubber you’re glue” var vel den eneste replikken som garantert gjorde at du tapte sverdkampene. Jeg ser for meg at forholdet vårt kommer til å ha ekstremt lite krangling, Kent. Det er bra. Jeg gleder meg til vi skal flytte sammen.

  5. #5 by Kent on 22 mars 2007 - 4:07 pm

    Jeg bruker det argumentet enda. Det, og at jeg har lest det på internett. jeg taper ofte diskusjoner ja. Vi kommer til å få det fint ja. kan ikke se for meg at virkligheten skal være noe annerledes enn på blogg.

  6. #6 by Sonja DaA on 22 mars 2007 - 4:38 pm

    Hva? Er ikke virkeligheten og bloggen en og samme ting? Jeg er også dårlig på diskusjoner. Jeg tror vi dropper dem også. Ingen diskusjoner og ingen rydding. Du kommer til å bli den beste kjæresten evah!

    (jeg brukte K-ordet. Er det OK?)

  7. #7 by Kent on 22 mars 2007 - 4:49 pm

    ja dette blir et flott forhold. nå om vi bare ikke boddde på hver vår side av landet nå.

    Og sikker på at det ikke er tønne med rom? istedet for kiste. tønne virker som en bedre måte å lagre rom på. hvis man bruker kista til rom, så har man ikke noe sted å putte skatten sin i.

  8. #8 by Sonja DaA on 22 mars 2007 - 5:35 pm

    Jeg tror dette med kiste med rum er fra en sang, men jeg klarer ikke å huske hvilken. Jeg har alltid sett for meg at kisten er full med rumflasker. Men selvfølgelig, ekstra plass til skattene er alltid en fordel. Som sagt har ikke gjort så fryktelig mye research på denne posten her. Tror hovedpoenget er at piraten har masse rum, og det er en bra ting!

    Ellers er vi ikke blitt enige om at du skal flytte over til meg?

  9. #9 by Kent on 22 mars 2007 - 5:42 pm

    jo det skulle jeg jo. Utenom at vi må vente til mai neste år siden jeg sitter fast i jobben min ett år til.

  10. #10 by Sonja DaA on 22 mars 2007 - 5:51 pm

    Jeg har tid. Og jeg tror du er verdt å vente på.

  11. #11 by Kent on 22 mars 2007 - 6:21 pm

    aaaah så søtt.

  12. #12 by Sonja DaA on 22 mars 2007 - 7:51 pm

    🙂 Jeg skal ikke si det til noen.

  13. #13 by tina on 22 mars 2007 - 11:40 pm

    en kiste med rom er vel fra pippi-sangen?

  14. #14 by Britt M. on 23 mars 2007 - 1:58 pm

    Jeg skjønner ikke helt hvordan ninjastjerner kan være tøffere enn kanoner… 😉

  15. #15 by Sonja DaA on 23 mars 2007 - 4:14 pm

    tina: «15 mann på en dødmannskiste, hå hei og en flaske med rom»? Blandet begrepene litt, her ja. Og det gikk akkurat opp for meg hva en dødmannskiste er. Aldri skjønt det helt. Men detmå jo være en død manns kiste.

    Britt M: Noen poeng må jo ninjaen og få. Men ninjastjerner er helt klart mer praktiske.

  16. #16 by Gunnar on 23 mars 2007 - 6:05 pm

    Det er vel en kanne med rom? Evnetuelt en kagge?

  17. #17 by Sonja DaA on 23 mars 2007 - 6:13 pm

    Gunnar: Er det bare jeg som synes selve romen er viktigere enn hva han har den i? Uansett, nå sjekket jeg det skikkelig. Sangen er fra R.L. Stevensons Skatteøya og går som følger:
    «Fifteen men on the dead man’s chest–
    …Yo-ho-ho, and a bottle of rum!
    Drink and the devil had done for the rest–
    …Yo-ho-ho, and a bottle of rum!»

    Kent: Jeg har tenkt litt på det, og har kommet fram til at «at least I didn’t sleep with Lumbergh» er argumentet man vinner en hver diskusjon med.

  18. #18 by Gunnar on 23 mars 2007 - 6:32 pm

    Klart det. For oss som ikke drikker rom (eller liker det) er det viktigste hva man har den i. Det er jo innlysende?

  19. #19 by Sonja DaA on 23 mars 2007 - 6:58 pm

    Det skjønner jeg. Men jeg er ikke helt overbevist om at det ikke finnes pirater der ute som i tillegg til skattekister også har rom-kister. Man kan jo alltids håpe.

Legg igjen en kommentar

