Skiltapalooza

Jeg liker skilt. Folk skilter for så mye rart. Når jeg er på ferie og har fotoapparatet med meg, så ender jeg ofte opp med å ta bilder av skilter. Dette er skiltene jeg likte i Florida [Edit:  Jeg får ikke til å få bildene klare nok til at det gikk an å lese på dem, så jeg har skrevet under hva som står på dem.  Posten blir kanskje litt meningsløs av dette, men pytt pytt, det er helg!]:

lost tag

[Lost tag] 

Jeg tror jeg har sett slike nødløsninger før, og jeg liker dem, for det er noe så jentete over å miste bilskiltet, og henge opp en lapp med «sorry, den har jeg mistet». Samtidig som papp/sprittusj-løsningen slår meg som en mer maskulin greie.

…på din postkasse?

[Crockodile crossing]

Da jeg så dette skiltet forsto jeg for første gang tyskernes begeistring for de norske elgskiltene. Det var tilnærmet fest i bilden hver gang et av disse dukket opp.

bruksanvisning

[Wet hands and apply soap/Scrub hands and rinse/Dry hands thoroughly using paper towels]

Det er visse ting, som det ikke burde være nødvendig med bruksanvisning på. Men ikke i Disney World, tydeligvis.

bored

[Jesus] 

OK, dette er kanskje ikke et skilt i tradisjonell forstand, men jeg finner det så fasinerende at noen føler et behov for å skrive om Jesus på himmelen. Flyet fortsatte med å skrive etter at jeg tok bildet, og de neste to bokstavene var «is». Vi hadde stor glede av å gjette på hva det neste ordet ville være, desverre har jeg glemt hva det var, men det var iallefall ikke «bored» som var mitt forslag. Hvis jeg en gang får så mye penger at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med dem, så skal jeg leie et fly til å skrive «Jesus i bored» på himmelen. Jeg tror det vil glede mange som meg.

Og dessuten: se her. Morsomste skiltsiden på internet. Skiltene er festlige nok i seg selv, men kommentarene til folk som har prøvd å gjette hva de betyr er det som vil få deg til å le høyest.

  1. #1 by tina on 20 april 2007 - 10:12 pm

    hvorfor så små?
    og det skjer ikkeno når jeg trykker på dem…

  2. #2 by Sonja DaA on 21 april 2007 - 11:22 am

    Jeg prøvde å fikse, men fikk det ikke til, og har nå endt opp med en halvveisløsning.

  3. #3 by Sukkerspinnengelen on 22 april 2007 - 10:32 am

    Herlige skilt! I familien min har vi i 20 år hatt moro av et skilt som fantes ombord i en jernbanevogn på Vestlandet. Lød omtrent slik: «Stikk ikkje hovudet ut av glaset då det kan verte tåsnappa.» Gleder meg til den dagen du får alfor mye penger.Ikke skriv tilsvarende om andre hellige menn, for då kan hovudet verte tåsnappa.

  4. #4 by Sonja DaA on 22 april 2007 - 2:56 pm

    Å nei! Tåsnapping er det verste jeg vet!

Legg igjen en kommentar

