Jomfru

Jeg står inne på bensinstasjonen. Den er helt tom. Jeg er faktisk det eneste mennesket der inne, han som står bak kassen er ute og hjelper en kunde, og jeg lurer på om jeg skal benytte anledningen til bare å stikke av. Jeg har jo fortsatt to uker på meg. Men nei, jeg tar meg sammen , og blir. En gang må jo være den første, og det kan liksågodt være i dag. Ekspeditøren og kunden kommer igjen. Kunden betaler, og jeg stiller meg i kø bak ham. Det kommer inn 3 kunder til mens jeg venter. Jeg vil ikke at det skal være andre folk der når jeg legger fram mitt ærend, så jeg går bakerst, der hvor kjøleskapene med brusen er, og venter på at ekspeditøren ekspediterer de andre. Han er søt. Litt ung, med sånn surfer-dude-frisyre. De andre kundene forsvinner en etter en, og til slutt og er det bare meg og surfer-ekspeditøren igjen.

Jeg går fram til kassen. «Ehm… hei» Han smiler og sier hei tilbake. Jeg føler meg idiotisk for å være så nervøs. Jeg kremter, sier hva jeg vil, og presiserer at jeg aldri har gjort det før. Han smiler, forklarer og tar betalt.

Hei, Jeg heter Sonja, jeg er 29 år gammel, har eid bil i 11 år, og i dag har jeg for første gang fått den vasket i en sånn skummel bilvaskemaskin som de har på bensinstasjonene.

  1. #1 by Skorpionkvinnen on 5 mai 2007 - 11:39 pm

    En fantastistisk anledning til å sitere den gode Wergeland:
    For første gang, for første gang – det giver mang en småting rang…
    😉

  2. #2 by mariamytterist on 6 mai 2007 - 12:15 am

    Gratulerer:)

  3. #3 by Sonja DaA on 6 mai 2007 - 11:50 am

    Skorpionkvinnen: Det må jeg si. Du imponerer stort med å trekke Wergeland-sitater ut av ermet. Og så sant det er

    Mariamytterist: Takk.

  4. #4 by Skorpionkvinnen on 6 mai 2007 - 1:55 pm

    hehehe….

  5. #5 by frydefull on 7 mai 2007 - 8:10 am

    Og jeg som trodde du skulle be ham skifte pærer i frontlyktene.

  6. #6 by Sonja DaA on 7 mai 2007 - 7:18 pm

    Skorpionkn\vinnen 🙂

    Frydefull: det har jeg faktisk gjort en gang.(det slår meg plutselig litt rart. Man skulle tro de pærene gikk oftere)

Legg igjen en kommentar

