Halv post om MGP

Såh. Melodi Grand Prix. Man skulle tro at jeg snart går lei av å blogge om det, men neida. Utsyrt med med GP-notatboka og penn, noterte jeg meg gjennom kveldens opptreden, men siden jeg er så fryktelig fyllesjuk* så ble det hele ganske uinspirert (det eneste jeg er sånn passe fornøyd med er «oompa loompas from outer space» om Ukraina.  Og hvorfor insisterer Per på å omtale sangeren som mann.  Det er da vidderlig en dame?  Eller lar jeg meg lure av pupper og skjørt igjen?), og nesten alle sangene fikk 4, 5 eller 6 poeng (poengskalaen min går fra 1 til 10, og jeg får gi så mange land som jeg vil samme poengsum.) Heldigvis har John T. gjort en super jobb med å anmelde alle sangene så jeg bare henviser til ham.  [edit: Bowling Jesus har en annen bra gjenomgang]

Men ja, jeg telte antall modulasjoner og sanger som brukte vindmaskin. Jeg kom frem til 5 og 3. Men jeg var som sagt ikke helt våken. Og i ettertid tror jeg det hadde hatt mer for seg å telle sanger som hadde fyrverkeri. Dem var det mange av.

*jepp, en helt gjennomsnittlig fredagsfyll fører til at jeg fortsatt er fyllesjuk lørdagskveld etter kl 2100. Da jeg studerte tilbrakte jeg de aller fleste søndagene på sofaen under et teppe og så dårlige sitcoms og var ute og spøy i reklamepausene. Nå drikker jeg svært skjeldent.

  1. #1 by Sukkerspinnengelen on 13 mai 2007 - 5:28 pm

    5 studiepoeng i MGP? Jeg kan ha gått glipp av det meste her. Har finalen vært eller bare førfinalen som Norge ikke gikk videre fra? Hvem har i tilfellet vunnet? Er MGP en del av RL?

  2. #2 by Sonja DaA on 13 mai 2007 - 7:14 pm

    I Åh. Ja, studert MGP – det er noe jeg kunne tenkt meg!
    II Finalen var i går, Serbia vant, 8 av de ti beste landene var del av Jugoslavia eller Sovietunionen. Vi er veldig opprørte!

    III Både ja og nei, det kommer an på hvem du spør, tror jeg.

  3. #3 by Sukkerspinnengelen on 13 mai 2007 - 10:13 pm

    Takk for info. Da var jeg enten i RL i går eller ikke, siden jeg ikke fikk det med meg.

    Vil det hele bli bedre hvis vi forviser ex-sovjetstater til Asia? Så kan de være med på sangkonkurranser der isteden.

  4. #4 by Sonja DaA on 15 mai 2007 - 3:36 pm

    Jeg vet ikke. JEg er innstillt på å elske MGP i minst ett år til, så får vi ta det derfra.

Legg igjen en kommentar

