Min musikalske eventyr/reise/søken

Jeg driver for tiden og utvider min musikalske horisont.  Det begynte som et endagsprosjeket, ble en uke – og nå tror jeg jammen meg at jeg tar en uke til.  Det er veldig gøy, og går i hovedsak ut på at jeg prøver å finne ut hva folk rundt meg hører på av musikk*, og hva som er yndlingssangene deres, og så sjekker jeg det ut selv, eliminerer (jeg har nå bla gitt house en fair sjanse – og jeg må konkludere det at jeg hadde rett i utgangspunktet – jeg liker det ikke) og sitter igjen med noe jeg kan tenke meg å høre mer av.  I går var jeg på ute på CD-shopping, og kom hjem med 6 filmer (vel – jeg har et sånt syndrom som gjør at jeg må kjøpe filmer), 2 cd’er med artister som jeg viste at jeg likte fra før av (Robbie og the Killers) og 3 nye (Tom Waits, the White Stripes og Regina Spector).  Ganske fornøyd.

Men – som sagt – langt fra ferdig.  Så dersom DU har lyst til å endre en jente som faktisk liker Franklins Bombadilla Life musikalske horisont litt, så er du herved invitert til å gjøre dette her i kommentarfeltet. (det mangler en genetivs s i den siste setningen, men jeg finner ikke ut hvor den skal stå – hjelp!)

*jeg leter litt på egenhånd også, på last.fm, sjef og internett generelt, men det er denne interaksjonen med  andre mennesker som er den desidert gøyeste delen av det.

  1. #1 by the tina on 28 mai 2007 - 10:12 am

    du må høre jenny wilson.
    i alle fall den sangen som heter et eller annet med shoes lead me forward eller noe.

  2. #2 by Sonja DaA on 28 mai 2007 - 9:18 pm

    Jeg fikk høre litt på jenny wilson på last.fm, og det høres helt klart ut å være i min gate. sjak sjekkes ut ved neste platehandel. Takk skal du ha.

Legg igjen en kommentar

