Hjernen min kan kontrollere været

Jeg kan ikke huske å noensinne virkelig ha trodd på julenissen eller påskeharen.  Jeg mener, jeg lot som, for å glede foreldrene mine, og jeg likte konseptet, men jeg tror at jeg hele tiden, innerst inne, visste at det var oppspinn.  I det siste har jeg hatt det litt på samme måte med Gud, noe som er en mye større greie, noe jeg vet jeg må ta tak i.  Snart.  Jeg tror ikke på UFO’er, på telekinese, på kontakt med de døde, jeg tror ikke på reinkarnasjon, vampyrer, huldra, tusser og troll.   Jeg tror ikke på horoskop (spesielt ikke horoskop!), tarot eller synskhet.  Eller at jeg noensinne kommer til å finne noen som elsker meg.

Men.

Jeg tror fullt og fast på at det faktum at jeg hadde strålende sol de 26 første bursdagene mine, og overskyet/regn de 4 siste, skyldes at jeg har vært et dårligere menneske.  Og dessuten, hvis det har vært sol en dag, og jeg, istedenfor å være ute og nyte det, har valgt å sitte inne og se på tv, så er det min skyld dersom det regner dagen etterpå.  Jeg har gjort Værgudene sure.  (Så jeg tror på Værguder.  Det er da noe.)

  1. #1 by Esquil on 8 juni 2007 - 9:53 am

    Det er jo en grei ting å tro på, for det blir jo finvær på bursdagen din igjen og da kan du tro du har blitt bedre menneske igjen.

    Men har du egentlig satt deg skikkelig inn i UFO-mysteriet? Hessdalsforskningen, f.eks, eller forskjellige lands militærrapporter. Jeg vil tro at selv en rasjonell dame som deg vil bli nødt til å innse at det er NOE der. Det er bare å lese nok. Hver ‘jordnære’ forklaring du lager deg kommer til å bli slått ihjel av hundrevis av observasjoner som sier det motsatte.

  2. #2 by Sonja DaA on 8 juni 2007 - 5:20 pm

    Jeg er ikke så bastant at jeg sier at jeg har rett, og alle andre tar feil. Tvert imot, jeg håper der er noe mer, for hvis dette er alt, så er det ganske kjedelig. Jeg har lest litt, og har to sesonger av X-files her. Men jeg er altså blitt skremmende kynisk. Jeg tror ikke lenger på noe som helst. Jeg håper egentlig litt at det går over. Det er mye gøyere å tro.

  3. #3 by C on 11 juni 2007 - 10:23 pm

    Værguder skal man ikke kimse av.
    De finnes. Og om ikke de gjør det er ironi en dum ting.

  4. #4 by Sonja DaA on 12 juni 2007 - 7:27 am

    Klart de finnes! Og de er noen ondskapsfulle jævler. Hvem ellers er det som får det til å begynne å regner når man akkurat har fyrt opp grillen, fotballkampen begynner, eller man er for sen til bussen?

Legg igjen en kommentar

