Så dårlig at det er bra

Noen, og da spesielt folk som er veldig glade i å se film, liker av og til å se filmer som er «så dårlige at de er bra».  Her er «Plan 9 from outer space» kroneksempelet, tett etterfulgt av alt det andre Ed Wood har laget.  Så kommer mange gamle skrekk og splatterfilmer, og så de noe nyere.  Tror jeg.  Jeg har egentlig gått litt over til å se filmer som er så bra at de er bra.  

Musikk, derimot.  Jeg liker å høre musikk som er så dårlig at den blir bra (skjønt det er vel mest et skalkeskjul; egentlig synes jeg musikken er bra, men er redd for at folk skal le av meg om jeg innrømmer det)

Men bøker.  Det er liksom ingen som leser bøker som er så dårlige at de blir bra.  Litt synd det der, jeg tror det hadde vært fryktelig gøy å skrive dem.

,

  1. #1 by utengrenser on 12 juni 2007 - 7:43 am

    Akkurat det med bøker er faktisk veldig synd, men man orker liksom ikke engasjere seg i en bok på 350 sider hvis den ikke fenger. Man må jo konsentrere seg selv for å lese en bok. Musikk kan man lære seg og like ved å høre på den, og en film kan brukes som tidsfordriv (mens man sitter og maser med sidemannen og gomper snop i haugevis)

    Skal vi skrive en bok?!?!? 😉

  2. #2 by XmasB on 12 juni 2007 - 1:29 pm

    Jeg tror jeg kunne skrevet en slik bok. Gi meg beskjed når markedet er klart for meg.

  3. #3 by Esquil on 12 juni 2007 - 4:29 pm

    det fins ihvertfall en pris for årets dårligste romanåpning. jeg har glemt hva den heter, men den er oppkalt etter en bok fra 1800-tallet som begynner med «Det var en mørk og stormfull aften», forøvrig samme setning som Snoopy til stadighet skriver i tegneserien Knøttene.

  4. #4 by Sonja DaA on 12 juni 2007 - 5:59 pm

    Miss Piggy: Jeg har et halvt dusin påbegynte bøker liggende, problemet er at de aller etterhvert blir så veldig selvbiografiske.

    XmasB: Ey! Min idè! Still deg i kø. Men hvis dette slår an, så er der nok et marked for oss begge. Jeg ser for meg noe som er uten skrivefeil og gramatiske feil, og slikt, språket kan kanskje til og med være brukbart bra, men boka skal være full av faktafeil, kronologiske feil og ting som bare ikke er mulige å gjennomføre i virkeligheten. Og der skal helt klart være gravstøtter som vaier i vinden.

    Esquil: “Det var en mørk og stormfull aften” er da en knall åpning på en roman? Det må da være en grunn til at Snoppy nekter å gi den opp.

  5. #5 by Iversen on 15 juni 2007 - 4:59 pm

    Enig med Sonja, «mørk og stormfull aften» går aldri av moten. For øvrig gjelder det samme hemmelige beskjeder i skjult tekst. 😀

  6. #6 by Esquil on 18 juni 2007 - 5:16 pm

    Det var eksakt min reaksjon også, at det er en bra romanåpning.

    Ivers: er jeg paranoid, eller er den siste kommentaren til meg?

  7. #7 by Esquil on 18 juni 2007 - 5:18 pm

    hehey der fant jeg den. kult, sonja!

    glem alt jeg sa, ivers. *host*

  8. #8 by Sonja DaA on 18 juni 2007 - 5:31 pm

    All ære til Iversen der, det er han som har lært meg trikset.

Legg igjen en kommentar

