Dronning Maud og jeg

Nå skal jeg lage sånn gelantingreier igjen.  Forrige gang jeg gjorde det, utbrøt min svenske venninne:  «Men hva faan!?  Det er glassnudler i desserten!».  Vi får se hvordan det går denne gangen, da.

  1. #1 by Skorpionkvinnen on 13 juli 2007 - 10:57 am

    Mmmmm….Dronning Mauds desserten er bare såå godt! Jeg er flink til å lage det, hadde jeg bodd nærmere kunne jeg ha hjulpet deg! Cluet er å helle den oppløste gelatinen ned i eggedosis/krem-blandingen i en tynn-tynn stråle, mens man rører forsiktig…

  2. #2 by Sonja DaA on 13 juli 2007 - 2:44 pm

    Det var nettopp en tynn-tynn stråle som resulterte i glassnudler. Søsteren min sier jeg må dryppe gelantinen inn, og det har jeg ikke tålmodighet til. Jeg endte med å lage en dessert der gelantinen røres inn i varm væske – det virker lettere å lykkes da. Og det ble knallbra, om jeg får si det selv.

Legg igjen en kommentar

