Ferdig – på en måte…

Det er trist når ting tar slutt.  Som oftest.  Når det er et prosjekt man har jobbet med siden januar, som har kostet svette, tårer og blod (ok, kanskje ikke så mye blod, men svette har det vært, og massevis med tårer.  Og snørr – det får kompensere for blodet), hundrevis av timer med overtid, sene kvelder og ikke minst pose på pose med sjokolade, både som bestikkelser og til eget medisinsk bruk, nærmer seg slutten så er det så langt fra trist som det kan komme.  Det er jubeltid.  Det er bare det at slike prosjekter har det med å trekke ut i slutten.  Litt til her, litt til der, en liten feil som må rettes opp, en kjempefeil som må rettes opp 19 ganger, og jeg innser at øyeblikket jeg har ventet på, når jeg kan si NÅ er jeg ferdig, det vil ikke komme.  Dette kommer til å strekke seg over uker, og når endelig alt er avsluttet og avgjort kommer jeg til å være så langt inn i neste prosjekt, at det faktum at forrige prosjekt nå er endelig avsluttet ikke har noen særlig verdi lenger.  Det er litt synd, for jeg hadde tenkt meg en ordentlig feiring når jeg var ferdig.  Jeg har til og med gått med et bloggpostfoster i hodet i anledning det store øyeblikket.  Over skriften skulle være ”FEEEERDIG!!!” med store bokstaver, overdrevent mange vokaler og opptil flere utropstegn, den skulle lyse av lykke, så skulle jeg skrive noe om hvor kjipt det hadde vært, og hvor glad jeg var for å være ferdig.  Og jeg skulle nevne sjokoladen.  Sjokoladen som tidvis var  det eneste positive i livet mitt.  Og så skulle jeg avslutte med å sitere samtlige Nord Trøndere jeg noensinne hadde møtt med:  ”No ska æ drekk mæ foill”, og så skulle jeg gjøre nettopp det.  Men nå blir det ingenting av det.  Jeg merker at jeg overkompenserer med å avslutte alt mulig annet, men det gir ikke helt samme tilfredsstillelse.  Jeg får avslutte denne posten og se om det hjelper.

  1. #1 by Avil on 13 august 2007 - 1:20 pm

    Gratulerer?

  2. #2 by XmasB on 13 august 2007 - 1:23 pm

    På jobben pleier vi å feire med Champagne hver gang en liten bragd er utrettet. Det være seg et prosjekt vi drar i havn eller små hverdagslige bragder. Villa Farris er Champagne, ikke sant?

  3. #3 by Laila on 13 august 2007 - 1:37 pm

    «No ska æ drekk mæ foill», sier vi (ikke «drækk»).
    😉

  4. #4 by Sonja DaA on 13 august 2007 - 1:47 pm

    Avil: Takk – det er akkurat sånn det føles; som om jeg har fortjent en gratulerer med spørsmålstegn bak.

    XmasB: Klart Villa Farris er Champagne. Asti Spumante er også Champagne. Det går ut på det samme alt sammen.

    Laila: Takk. Det er lett å gå bærsærk med æ-ene når man skal skrive trøndersk.

  5. #5 by utengrenser on 13 august 2007 - 5:47 pm

    Slenger på en liten grattis med ???? etter, og nevner i en liten () at all drikke kan bli champagne bare man vil at det skal være det.

    Så det er bare å drÆkke i vei, Sonja 😉 *thihi*

  6. #6 by Sonja DaA on 14 august 2007 - 3:55 pm

    Takk, Miss Piggy, super innstilling jeg tester den ut nå med en blanding av eplejuice og farris.

Legg igjen en kommentar

