I dag tørket jeg støv av gitaren min

Og da mener jeg ikke i overført betydning, jeg spilte ikke på den en gang etterpå, for motivert av denne posten var jeg nemlig opptatt med storrengjøring. Det er litt skummelt å begi seg ut på en hvem-rydder-minst-konkurranse, for plutselig vinner jeg alltid, noe jeg har en mistanke om kommer til å skje her også.

Jeg er fortsatt ikke helt ferdig, for jeg måtte en tur på IKEA underveis, og som alle vet suger IKEA livskraften ut av en, så nå har jeg pause til i morgen, men jeg vil bare fortelle om to ting jeg har har funnet i løpet av den store rydde/vaske-dagen min.

Den første er eggeglasset mitt. Det er helt supert at det har dukket opp igjen, jeg har nemlig bare det ene, og jeg har måttet spise egg av shot-glass det siste halve året.

Den andre dukket opp mens jeg støvsugde kjøkkenet. Jeg har en litt rar kjøkkenløsning, noe som har resultert i at jeg har valgt å sette inn et gammelt pc-bord på hjul inn der for å få det til å gå opp med stikkontakter, mens jeg dytter rundt på dette bordet med støvsugeren triller det plutselig fram en 1/2-liter med Sans Vaniljeyoughurt.

Uåpnet.

Best før 24.05.07.

Noen bedre?

  1. #1 by Frøken Makeløs on 18 august 2007 - 6:50 pm

    Haha, fantastisk. Jeg er beæret over at min sjuske-post har inspirert deg både til storrengjøring og til en så festlig post. Hva var datostemplingen på den yoghurten? (og spiste du den, i god sjuske-ånd?)

  2. #2 by Iversen on 18 august 2007 - 7:34 pm

    Jeg har funnet en pose med saus i skuffen vår som gikk ut FØR jeg både flyttet hjemmefra og videre til Tøyen. For ordens skyld flyttet jeg hjemmefra for fire (fem? tall er skummelt) år siden. Om det kan hamle opp med yoghurten er jeg derimot ikke helt sikker på… jaggu flaks den holdt seg hel!

  3. #3 by kristin on 18 august 2007 - 8:56 pm

    Da jeg var hjemmehjelp sommeren 2005 kastet jeg et uåpnet jordbærsyltetøyglass som hadde gått ut på dato mars 1999. Jeg kunne ikke si det til den gamle damen, hun levde i troen at man får bruk for alt. Samtidig kastet jeg alle innkallingene til styremøtet i borettslaget siden 1992.

  4. #4 by Sukkerspinnengelen on 19 august 2007 - 12:18 am

    Jeg trur du vant.

  5. #5 by Bigdaddy on 19 august 2007 - 12:18 pm

    Det er ikke så imponerende at den var fra dette året.

    På den andre siden så var det et meieriprodukt. Det står respekt av gamle meieriprodukter.

  6. #6 by Sonja DaA on 19 august 2007 - 12:54 pm

    Frøken Makeløs: Jeg har en matforgiftning frisk i minne så bedervet mat er ikke helt greia for tiden.

    Iversen: Jeg har noe rødbeter og noe styr bakerst i kjøleskapet som har vært med på to flyttelass. Men dem vet jeg om. Og de skal kastes. Snart.

    Kristin: Jeg er ganske sikker på at jeg ett eller annet sted fortsatt har samtlige bankutskrifter fra 1995, det første året jeg bodde for meg selv. DE har liksom noe «viktig papir» over seg, som gjør at jeg ikke får meg til å kaste dem.

    Sukkerspinnengelen: Takk, det betyr mye når det kommer fra deg. Du er med-sjuske, er du ikke?

    Bigdaddy: Jeg har bare bodd her siden oktober, så hadde den vært over ett år gammel, ville det vært direkte skummelt. Meieriprodukt eller ikke.

  7. #7 by Strekker on 19 august 2007 - 2:09 pm

    Du mener vel «noen verre»?

    Rødbeter og andre former for pickles regnes på lik linje med sleiver, ildfaste former og andre kjøkkenremedier, og gir således ikke utslag på skalaen.

  8. #8 by Strekker on 19 august 2007 - 2:14 pm

    Mormor har en del hermetikk fra tidlig nittitall, forresten. Hun lurte meg til dra på fest med øl som gikk ut i fjor, dette var i påska. Den «best før»-merkingen juger ikke, assa.

  9. #9 by tina on 19 august 2007 - 2:47 pm

    hadde jeg hatt plass til en yoghurt på gulvet, hadde det sikkert ligget en der.
    men du vinner!
    jeg er imponert!

  10. #10 by Sonja DaA on 19 august 2007 - 3:28 pm

    Strekker: Jeg måtte sjekke nå; jeg har faktisk en flaske og tre bokser øl, som gikk ut hhv januar, februar, februar og juni 07. Skal jeg bare kaste dem?

    tina: Der har du fordelen med verdens minste kjøkken: mat ruller ikke under steder, slik at du får datostempel på forrige gang du vasket grundig.

  11. #11 by Sukkerspinnengelen on 19 august 2007 - 8:46 pm

    Jeg er medsjuske. Helt klart. Jeg tenker alvorlig på å avsjuske meg. Vet bare ikke helt åssen jeg skal gripe det an.

  12. #12 by Thomas on 20 august 2007 - 3:25 am

    I løpet av en liten time i går klarte jeg å miste forlegge et digitalt kamera, et sett øreplugger, en fagbok (jippi, slipper å lese!), en saks og faktura for betaling av husleie på mine 11,5 kvadrat. Jeg er også sikker på at jeg har en sigarettenner her et sted. Ja, jeg skal rydde nå. Snart.

  13. #13 by utengrenser on 20 august 2007 - 6:27 pm

    Huff! Jeg blir jo sliten bare ved tanken på all ryddingen din!! Utslitt allerede, jeg..

    Og den yoghurten.. Egentlig godt det ikke var så lenge siden den gikk ut på dato, – tenk på konsekvensen av sur, gjæret yoghurt som plutselig eksploderer på sitt skjulested.. DET hadde ikke vært noe gøy (tenk på all den ryddingen og husvasken du måtte gjort da…)

  14. #14 by Sonja DaA on 20 august 2007 - 8:26 pm

    Sukkrspinnengelen: Hvis du absolutt må avsjuske deg, gjør det litt nå og litt da. Og vær sjuskete når det passer seg sånn.

    Thomas: Jeg liker deg. Hvis man aldri mister noe, så kjenner man heller ikke gleden ved å finne det igjen.

    Miss Piggy: Jeg vet ikke helt, jeg, sånn i teorien høres eksploderende youghurt utrolig festlig ut.

  15. #15 by Sukkerspinnengelen on 20 august 2007 - 9:54 pm

    Takk o’takk! Det skal jeg jammen grunne litt over.

  16. #16 by utengrenser on 21 august 2007 - 7:44 am

    *haha* Du har en syk humor, Sonja!! Men en sinnsyk artig syk humor!! Me like 😉

Legg igjen en kommentar

