<3 Biltema

Jeg elsker å shoppe. Jeg bruker det som rekreasjon, terapi og hobby, men av og til er klesskapet fullt, jeg har et lass med filmer jeg ikke har sett og vesker i alle former og fasonger, og det føles rett og slett som om jeg ikke trenger mer ting.

Da drar jeg på Biltema. På Biltema har de så fantastisk mange kule ting, som jeg riktignok ikke heller trenger, men det er så gøy å kikke på dem, og se hva jeg klarer å la være å kjøpe.

Sist jeg var der, var noe av det første jeg så en krabbeteine. Jeg fikk veldig lyst på den, helt til jeg kom på at jeg faktisk har eid en krabbeteine en gang; jeg vant den i et lotteri. Jeg brukte den et par ganger også, og fanget noen krabber, før jeg ved et uhell sjøsatte den et sted der det var alt for dypt, blåsa forsvant ned, og jeg har fortsatt mareritt om krabbene som er fanget, og spiser hverandre før de sulter i hel. Og jeg er ansvarlig. Det er ganske ille. Så jeg kjøpte ikke krabbeteina.

Videre var der fiskevekt og stormkjøkken, ting som høres bra ut, men som jeg innser at jeg, siden jeg verken fisker eller lager mat i storm, ikke trenger. Så kom jeg til sportsutstyret. Landhockeykølle hadde vært kult å hatt. Også denne gikk jeg forbi, fordi jeg aldri spiller landhockey.

Jeg ble lenge stående foran et sett med metallic-regnbuefargede skiftenøkler, før jeg innså at jeg ikke kan kjøpe verktøy kun fordi det ser så fint ut. Hadde jeg hatt en garasje, så kunne jeg pyntet den med skiftenøkler der, men all den tid jeg bare har en liten leilighet, så får jeg pynte den med skåler og vaser som normale jenter.

Så over til tingen jeg kjøpte: sykkelhjelm (og jeg som ikke har sykkel), hageredskaper og hansker (og jeg som ikke har hage) og støvsuger (og jeg som ikke vasker).

Sykkelhjelmen var på grunn av en sykkel jeg hadde sett som jeg hadde tenkt å låne. Jeg hadde sett for meg syklende med håret og kjolen flagrende i vinden og le flørtende til guttene jeg syklet forbi. Dagen etter tråkket jeg opp bakkene og følte meg ikke i vinden i det hele tatt. Bare svett og ekkel, og ingenting flagret; hjelmen satte en stopper for håret, og jeg hadde heldigvis hatt vett til ikke å ta på meg kjole. Gutter som jeg kunne le flørtende til var det også dårlig med.

Jeg var på et nachspiel en gang, der vi satte på oss sykkelhjelmer og løp inn i hverandre og i vegger. Det var moro. Jeg tror kanskje at jeg bare skal bruke hjelmen til sånt.

Støvsugeren, derimot, var et kjøp som var overmodent. Den støvsugeren jeg har hatt til nå er en diger sak, som ikke bare brummer, men som hyler som en… noe som hyler veldig høyt. En stukket (stukken?) gris antar jeg. Det er faktisk gått så langt nå at jeg ikke stoler på at støvsugere som ikke bråker noe infernalsk virker noe særlig. Dessuten tror jeg at litt av grunnen til at jeg gjør rent så sjeldent er at jeg ikke orker tanken på å bruke støvsugeren, med den forferdelige lyden. Som når man strekker tuten på en oppblåst ballong og slipper ut luften – der har vi lyden!

Hageredskapene har jeg også fått bruk for, men det får dere bare ta mitt ord på. Dessuten kjøpte jeg en varseltrekant, som jeg virkelig trenger* og som var grunnen til at jeg dro på Biltema i utgangspunktet.

*Vel, trenger og trenger – når jeg først kjører i grøfta, kjører jeg som oftest så langt ut at varseltrekant blir overflødig, men de blir så sure på EU-kontrollen når jeg ikke har en, og nå er det snart dags igjen.

  1. #1 by Miss Piggy on 28 august 2007 - 7:43 pm

    Jeg synes du har vært flink, Sonja! Fått med deg nyttige ting og klart å gå forbi unyttige ting (i alle fall ting du ikke trengte i øyeblikket)

    Lurer på om jeg skal prøve den teorien neste gang jeg dumper innom IKEA fordi jeg kjeder meg… 😉

  2. #2 by Minneapolise on 30 august 2007 - 4:12 am

    Skulle nesten spleisa deg med broren min om han ikke hadde hatt dame allerede, ser for meg dere kunne hatt noen veldig romantiske dater på biltema…

  3. #3 by radiohode on 30 august 2007 - 8:43 am

    Der skulle man vært.

  4. #4 by radiohode on 30 august 2007 - 8:44 am

    «Jeg var på et nachspiel en gang, der vi satte på oss sykkelhjelmer og løp inn i hverandre og i vegger. Det var moro. Jeg tror kanskje at jeg bare skal bruke hjelmen til sånt.»

    (Nå da!)

  5. #5 by Sonja DaA on 30 august 2007 - 9:38 am

    Miss Piggy: Pah! IKEA er for amatører, hvem som helst kan kjøpe ting de ikke egentlig trenger på IKEA.

    Minneapolise: det der fanget min interesse. Si ifra om han skulle bli singel.

    radiohode: (jeg slettet den ene kommentaren din, håper det er greit) Dette er helt klart det nestkuleste nachspielet jeg har vært på. Det kuleste involverte noe sånt som to snes heliumsballonger, og det kan man vanskelig konkurrere med.

Legg igjen en kommentar

