Prøver å lage middag

Da jeg kom hjem fra jobben i dag, hentet jeg salat, paprika, mozarella og agurk ut av kjøleskapet for å lage meg mat.  Og så ble jeg stående og se på alt jeg måtte skjære opp, og fant ut at dette gadd jeg ikke.  Kikket i frysern for å se om jeg hadde noe lettvint, fant pølsebrød, og kom på at jeg hadde pølser også der inne et sted, bak noen blåbær og greier.  Fant pølsene, men da jeg skulle sette blåbærene på plass, holdt jeg dem opp ned, og de trillet all over.  Kostet opp de som lå på gulvet, og lot resten være – tar dem senere.  Jeg heiv pølsebrødene i ovnen, og pølsene i en gryte med vann, og satte meg foran pc’n.  Etter en stund gikk jeg for å sjekke hvordan det gikk med pølsene – det gikk ikke videre bra, jeg hadde glemt å sette på plata.  Satte på plata og tilbake til pc’n.  Etter en stund gikk jeg for å sjekke pølsene igjen; ingen fremgang denne gangen heller – jeg hadde satt på feil plate.  På den plata jeg hadde satt på, lå mange av blåbærene jeg hadde sølt ut.  Det luktet svidd blåbærsyltetøy.

Satte på riktig plate.  Sjekket pølsebrødene.  De var blitt helt harde.  Etter en stund var jeg så sulten at jeg ikke orket vente mer, så jeg tok de halvvarme pølsene mine og hadde i knekkepølsebrødene og spiste dem med uanstendige mengder sennep.  Det gikk da på et vis.

Senere på kvelden sølte jeg ut 1/2 boks kakao over hele kjøkkengulvet.  Sukk.

  1. #1 by Frøken Skavlan on 12 september 2007 - 10:15 pm

    Jeg er imponert over at du i det hele tatt gadd å spise maten, hehe..

  2. #2 by Sukkerspinnengelen on 12 september 2007 - 10:27 pm

    Det var alt dette jeg unngikk i går da jeg tok den kjappe typen middag…

  3. #3 by Sonja DaA on 12 september 2007 - 10:40 pm

    Frøken Skavlan: Aldri for lat til å spise!

    Sukkerspinnengelen: Man skulle tro at pølser i brød gikk under kategorien «kjappe typen middag»

  4. #4 by Maria Mytterist on 12 september 2007 - 10:48 pm

    Om jeg hadde hatt en tvillingsøster, og vi ble skilt ved fødselen, og hun forsvant, og jeg begynte å lete etter henne, så tror jeg kanskje jeg hadde tatt en nærmere kikk på din bakgrunn… 😉

  5. #5 by kristin on 12 september 2007 - 11:54 pm

    Lo så høyt!

  6. #6 by Sonja DaA on 13 september 2007 - 7:35 pm

    Maria Mytterist: Ha ha, jeg håper du er som meg, og ikka at jeg er Danny DeVito til din Arnold Schwarznegger

    Kristin: Å så bra!

    Middag på cafè i dag.

  7. #7 by Frøken Makeløs on 13 september 2007 - 8:11 pm

    Huff, sånne dager har jeg også innimellom. Da blir man helt desperat og spiser hva som helst. Forøvrig har jeg veldig dårlig erfaring med å la blåbærsøl bli liggende på benken, etter et par dager (jada, jeg er ei sjuske) så er de nesten umulig å vaske vekk.

  8. #8 by Sukkerspinnengelen on 13 september 2007 - 10:22 pm

    Potetgull og øl, Sonja, potetgull og øl.

  9. #9 by Sonja DaA on 14 september 2007 - 2:17 pm

    Frøken Makeløs: Oi. Og mine er litt svidd fast i tillegg.

    Sukkerspinnengelen: Du er min helt!

  10. #10 by plosiv on 27 mai 2009 - 6:53 pm

    Var det feil av meg å le høyt på toget da jeg leste denne…?! Veldig, veldig morsomt skrevet!

  11. #11 by Sonja Dadam on 28 mai 2009 - 1:53 pm

    Ikke feil i det hele tatt. Synes det er veldig trivelig at du leser deg bakover i bloggen min!

Legg igjen en kommentar

