Cappuccino-himmelen

Jeg begynte å misbruke kaffe før jeg lærte meg å bli glad i det. Mens jeg studerte drakk jeg mengder med kaffe sent på kvelden, for å holde meg våken hele natten for å bli ferdig med diverse oppgaver som jeg var alt for sent ute med. Jeg opplevde til og med en kaffeoverdose med påfølgende kaffeabstinenser, som innebar kaffekaldsvette, kaffetårer og ukontrollert kaffeskjelving i over en time, i innspurten av diplomoppgaven (hører dere små jenter og gutter? Vær forsiktig så ikke kaffen tar dere)

Så da jeg var ferdig med å studere, og alle rundt meg var blitt voksne nok til å like denne bitre drikken, hatet jeg den. Heldigvis skjedde det noe på slutten av 90-tallet. Man begynte å servere kaffe stappfull av melk, sukker, sjokolade, og andre godiser som døyvet den ekle kaffesmaken. Så jeg kunne strengt tatt bli med på kaffebar og drikke kaffe (som i mitt tilfelle bestod av melk, sukker og sjokoladesirup med bittelitte kaffe i – og som oftest angret jeg egentlig på at jeg ikke bare hadde bestilt meg en kakao) til 50 kroner koppen.

Så – poenget mitt er – jeg drikker ikke mye kaffe. Eller cola – så kroppen min reagerer fort på koffein.

 Vi har nå fått en sånn fancy kaffimaskin på jobben – en sånn en med 9 forskjellige valg, cappuccino, cafè au lait, moccaccino og espresso i fri flyt. Jeg er konstant høy på kaffein og sukker – for, som en kollega av meg en gang sa – ”når man er på jobb spiser (eller i dette tilfellet, drikker) man hva som helst”. Og kollegaene mine er like ille, vi går rundt med dumme glis, pappkopper, rørepinner av tre og brown sugar sticks. Planen var at jeg skulle få drikke så mye jeg ville første uka, og så begrense meg til en moccaccino om morgenen og en creme chocolat om ettermiddagen. Det går ikke helt etter planen. Men jeg er nede i 4 kopper dagen nå. Satser på å nå målet før jul en gang.

  1. #1 by Thomas on 20 september 2007 - 1:49 pm

    Vær bare glad du har klart å holde deg unna koffeinpulveret «Red Kick».

  2. #2 by Undre on 20 september 2007 - 9:02 pm

    *nikke gjenkjennende til avsnitt #2* 😆

    Jeg er ikke på kaffekjøret for å si det slik. 😉

  3. #3 by Sonja DaA on 21 september 2007 - 4:43 pm

    Thomas: Pulver du -så avansert. Det verste jeg har vært borti av koffeinmisbruk er vel egentlig reparering med REd Bull og Vodka. Glad den tiden er over.

    Undre: To kopper Creme Chocolate i dag. Fikk ikke sove før kl 1 i natt, så jeg har litt kaffeangst nå.

  4. #4 by Sukkerspinnengelen on 22 september 2007 - 9:25 pm

    Klarer du virkelig å tenke, kle på deg etc FØR du har drukket kaffe på morran??? Jeg er imponert. Lenge siden jeg kunne sånt. Hmmm… på heftig kaffekjør, altså.

  5. #5 by Sonja DaA on 23 september 2007 - 8:03 pm

    Sukkerspinnengelen: Jeg håper det ikke går så langt – da må jeg jo gå på jobben før jeg kler på meg, og jeg tror de ugleser litt på det der.

  6. #6 by emelie on 25 september 2007 - 10:07 am

    Lykke til 🙂
    Jeg kan ikke si jeg er oppe på samme nivå som deg, men en gang i uka tillater jeg meg selv en kopp Mocca. Og det selv om jeg ikke tåler melk.

  7. #7 by Sonja DaA on 25 september 2007 - 10:38 pm

    Åh emilie – du kom akkurat i tide; senest i dag stod jeg foran kaffimaskinen og grublet på hva mocca kunne være for noe. Enlighten me, please?

  8. #8 by kopidunia on 27 september 2007 - 5:35 pm

    Jeg vil også ha en sånn kaffemaskin på jobben! Den vi har lager bare skvip, dvs. kaffekonsentrat blandet med varmt vann. Det blir omtrent som Fun Light med kaffesmak, men godt er det lell, for jeg drikker mye mer kaffe nå enn før…ellers så holder jeg meg mest til indonesisk Nescafe. Vet ikke hvorfor jeg liker den pulverkaffien bedre enn vanlig kaffe, sikkert smaken…

Legg igjen en kommentar

