Klær og frisyrer vil kunne gå i stykker, om der blir kasting av buketten

Som singel person over 25 er det alltid like dritkjipt hyggelig å bli invitert i bryllup.  En lang fest til feiring for noe man ikke har, og som man i mellomtiden er ganske så sikker på at man aldri kommer til å få. Noensinne. 

Når man skal i bryllup til venninner, har man i det minste håpet om å møte en kjekk kamerat av brudgommen, som man kan tilbringe kvelden, og kanskje resten av livet med.  Det har hendt.  Jeg har hørt historier om sånt.  Men om man skal i bryllup til en kamerat, så har man jo noenlunde kontroll over vennegjengen allerede, og der er ingenting å hente, det eneste man kan håpe på er en hot fetter eller noe.

 

Ekstra bittert er det når man i all hemmelighet har tenkt på kameraten som en back-up.  Kanskje… om vi begge skulle være single når vi er 40?  Men nå går altså det toget.  Det er da man er rimelig takknemlig for at han skal gifte seg med en avholdsjente, og bryllupet dermed er alkoholfritt.  Det har nemlig hendt at man har lagt seg etter brudgommen i fylla før.  Altså, denne spesifikke brudgommen.  Ikke etter brudgommer i bryllup generelt.  Det ville bare vært ufint.

 

Personer og steder i denne posten er oppdiktet.  En hver likhet med tilstelninger jeg faktisk skal på i helgen er tilfeldig. (bare sånn tilfelle han leser bloggen min)

  1. #1 by CamKarMir on 5 oktober 2007 - 2:29 pm

    He he… Lykke til med helgens tilstelninger! Kanskje drømmemannen står i køen på Deli da Luca søndag formiddag når du er passe sliten og passe ustelt 😉

  2. #2 by emelie on 5 oktober 2007 - 4:57 pm

    Lykke til 😉

  3. #3 by Miss Piggy on 5 oktober 2007 - 5:08 pm

    Klart alt er oppdiktet!!! Man utleverer da ikke seg selv så tydelig på denne måten!!!

    (lykke til i helgen… og jeg er glad på dine vegne at det er avholds…)

    😉

  4. #4 by Frøken Makeløs on 5 oktober 2007 - 6:09 pm

    Uffda, så kjipt. Back-up’er bør skjønne at de er back-up’er og la være med å gifte seg til de ikke trengs lengre. Lykke til i helgen, jeg krysser fingene for at du møter den hotte fetteren! 🙂

  5. #5 by Strekker on 6 oktober 2007 - 11:36 am

    Jeg er en ivrig tilhenger av avholds-bryllup.

    Jeg tok nemlig like godt og kombinerte min første fyll med mitt første bryllup. Jeg var femten år, og tusket til meg det jeg kunne av champagne, siden drinker fra den frie baren.
    Det var min tante som giftet seg, og brudgommen hadde en nokså søt nevø. Jeg hadde tidlig på kvelden tenkt at han måtte det bli, om noen.
    Jeg husker at han og jeg roligdanset til «My heart will go on». Jeg husker at ved moduleringen la jeg begge hendene mine på rumpa hans og klemte til. Jeg husker at vi lå på en chaiselongue og råklinte. Og jeg husker at jeg endte kvelden utenfor dametoalettet, der jeg gråt i armene på min bror og hikstet «han elsker meg ikke! Jeg trodde han elsket meg!».

    Så i bryllup bør man drikke så mye at man får fullstendig black out etterpå, eller ikke i det hele tatt.

    Lykke til! 🙂

  6. #6 by Sonja DaA on 7 oktober 2007 - 8:13 pm

    Takk for lykkeønskinger. I kirken ble jeg overveldet av en sånn stolt-storesøster-følelse, og etter det så gikk det veldig bra. Trenger ny backup nå,da.

  7. #7 by Miss Piggy on 8 oktober 2007 - 9:34 am

    Nå kan du sjekke bloggen min igjen.. Bilde på plass!! Min feil at det ikke var der *fnis* (blond tankegang…)

Legg igjen en kommentar

