Scenario 2: Du er forelsket i en du vet ikke er forelsket i deg

Så. Du har møtt en fantastisk fyr, falt pladask, lagt deg etter ham, og etter hvert funnet ut/blitt fortalt at det ikke er gjensidig. Nå må du uforelske deg.

Tre ting du kan gjøre:

Jeg må benytte anledningen spesifisere det ene rådet fra i går litt. Dette her med å nyte forelskelsen, selv om den ikke er gjensidig. Da jeg var i tenårene var jeg veldig forelsket en gutt som ikke likte meg. Og da mener jeg ikke ”jeg liker deg ikke på den måten”-ikke liker, men de virkelig hatet meg, og selv om han sjeldent sa noe til meg direkte, så fikk jeg jevnlig tilbakemeldinger fra ”venninner” om hva han hadde sagt bak ryggen min. Jeg vet ikke om man faktisk må ha vært gjennom noe sånt for å sette pris på en enkel enveisforelskelse, hvor man i verste fall blir ignorert, eller om det hjelper å bare høre om det. Men jeg gjentar altså råd fra dag en: Kos deg med forelskelsen! (det kan være at jeg kommer til å gjenta dette rådet flere ganger, dette er en hjertesak for meg. Hvis du nå spør deg om jeg er den rette til å skrive om å bli uforelsket, når jeg egentlig er for at alle skal være mest mulig forelsket, så er du nok inne på noe. Men jeg tror det er for sent å stoppe meg nå, og sånn er det med den saken)

Men altså, om du har nok, ikke vil vente den av, så kan du få ham til å knuse hjertet ditt. Dette er kanskje en litt slem måte, da du tvinger ham til å være bad guy, og ikke helt smertefri for deg heller, men sett han i en kinkig situasjon, der han er nødt for å avvise deg hardt og brutalt, gå hjem og gråt dine modige tårer, og så, når stormen har lagt seg, innser du at han her var jo ikke noe hyggelig, og du gidder jaffal ikke være forelsket i en som er så slem.

En litt snillere versjon her er å bare bestemme deg for at han, ved å ikke forelske seg i deg, allerede har knust hjertet ditt. Gå gjennom hele prosedyrer med tårer og selvmedlidenhet, og kom ut på den andre siden tilfreds og uforelsket.

Filmtips:   Sorry.  Jeg kan ikke komme på noen filmer som går gutt møter jente-jente forelsker seg-gutt sier han ikke er interessert.  Det finnes selvfølgelig variasjoner av disse, men de faller under andre scenarier, og passer ikke inn her.  Men jeg kan gi et tips om en film du ikke trenger se: Blade Runner.  Ja, det er dystert og nestenvakkert, men herregud! så kjedelig.

Deppemusikk:  Love really hurts without you, Billy Ocean (Dobbelt-sorry, virkelig uinspirert i dag)

Trøstemat:  Gulrøtter og agurk.

, ,

  1. #1 by emelie on 11 oktober 2007 - 6:16 pm

    Been there, done that. Og det hjelper faktisk. Det kan dog være litt vanskelig å selv komme frem til at man skal gå videre, eller at man skal sette denne andre personen i en litt kinkig situasjon, men ja.

  2. #2 by Tjukksokk on 12 oktober 2007 - 12:38 am

    Må bare si at følger denne føljetongen med stor iver. *ler*
    Men må egentlig forelskelsen være tilstede for å føle inderligheten, mon tro?

  3. #3 by Thomas on 12 oktober 2007 - 2:41 am

    Du må linke sammen innleggene i serien, eller lage en kategori til dem eller noe, sånn at vi alle kan linke til samme «Sånn uforelsker du deg»-samleside! Imho, sjølsagt.

  4. #4 by minneapolise on 12 oktober 2007 - 3:45 am

    Å virkelig gå inn for det så han må gjøre det helt klart at han ikke er interessert er helt klart bestem måten, selv om det suger der og da. Man kommer seg liksom ikke videre før det liiille håpet er borte.

    Sparer du den aller verste til sist forresten? Grøsseren «du er forelska i en som har litt følelser for deg, men dine er sterkere» (eller du vil mer).

  5. #5 by Sonja DaA on 12 oktober 2007 - 9:03 am

    emilie: Ja, det finnes ingen lettvinte løsninger her. Man må prøve å velge den veien man tror skaper minst trøbbel, og håpe på det beste.

    Tjukksokk: Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med inderlighet. Selve «forelskelse» er jo også et definisjonsspørsmål. Jeg misbruker begrepet på det groveste, fordi jeg liker det sånn.

    Thomas: Bra forslag. Nå har jeg laget en tag cloud. Dette resulterer i at jeg i helgen blir nødt for å oppdatere alle postene mine med tags, fordi det er sånn jeg er skrudd sammen (og det er kanskje like greit. Jeg fikk liksom aldri dreisen på kategorier)

    minneapolise: Jeg tror det blir nedforelskelse, som ikke er mitt bord. Eller kanskje du mener «Du er forelsket i noe som «bare vil være venner»»? Det kommer i løpet av/over helgen.

  6. #6 by Tjukksokk on 13 oktober 2007 - 4:03 am

    Jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer å skille begrepene helt selv jeg, gitt. Jeg kan jo bli dønn forelska i ett par støvletter. Når det kommer til menn…..noen ganger forblir jeg bare uforelsket, andre ganger holder jeg på å dø på meg. Som nå. *ler*
    Og nå snakker jeg meg bort…

Legg igjen en kommentar

