5. Trekantscenariene

Nok en gang slår vi sammen to scenarier; nemlig «Du er forelsket i noen som allerede er i et forhold» og «Du er forelsket i noen andre enn den du er i et forhold med».  Av respekt for andre mennesker, synes jeg disse her er ganske like.  Dessuten opptrer disse av og til i kombinasjon med hverandre, så jeg tror ikke dette er så dumt å ta på en gang.

Du har altså tatt avgjørelsen at du ikke vil forlate den du er med/ødelegge mellom to andre, og trenger nå å bli uforelsket .

Nå kommer vi til rådet som dukket opp i kommentarfeltet ganske tidlig i denne serien, og for de av dere som ikke nileser kommentarfeltene mine, så gjentar jeg det her:  Tenk stygge ting om han du er forelsket i.  Fokuser på de negative egenskapene hans, og om han ikke har noen negative egenskaper – sånn som det ofte er med dem vi er forelsket i – finn på noen selv, som han sikkert har.

Flytt.  Selv om «avstand gir styrke til kjærligheten», som det så fint stod i skoledagboka mi, så er det også noe som heter «ute av øye, ute av sinn», og om det å si opp jobben/selge leilighet/dra tvers over landet/kjøpe ny leilighet/få ny jobb kanskje er i overkant mye, så kan man prøve å unngå stedene hvor han ferdes.  Om han er på samme treningssenter som deg, bytt treningssenter, for eksempel.

Sett deg ned og tenk over dem som blir såret om du skulle velge å forfølge forelskelsen.  Spør deg selv om du synes det er verdt det, og om du vil klare å leve med deg selv i ettertid.  Overdriv gjerne konsekvensene, slik at du ikke har noe annet valg enn å bli uforelsket.

Filmtips:  Jeg glemte filmtips i Scenario 4, så som bonus kommer en film som passer til begge scenariene:  My best friends wedding.

Deppemusikk:  Scenario 4:  You’re not him, Scarlet

                          Scenario 5:   It’s easy for you, Elvis

Trøstemat:  Spis det du har mest lyst på.  For begge scenarioer.  Han vil ikke ha deg, og du har fortjent noe godt, for du er et fabelaktig menneske som ikke burde være singel.

, ,

  1. #1 by emelie on 16 oktober 2007 - 2:56 pm

    Hva om han ikke kan unngås?

  2. #2 by Miss Piggy on 17 oktober 2007 - 8:01 am

    Hmmm… Her er jo scenarioet mitt virkelig godt framlagt… 😉 «Problemet» mitt er jo at avstanden ikke akkurat hjelper. Altså; jeg klarer ikke helt å bli uforelsket selvom vi bor i to forskjellige land for øyeblikket…

    Får konsentrere meg om alle de som ville blitt lei seg og såret om vi hadde fulgt følelsene våre..

  3. #3 by Avil on 17 oktober 2007 - 11:11 am

    Ein klarar kan hende ikkje å bli heilt uforelska, men sjølv den mest innbitte forelsking går over til melankolske minner etter eit år eller to dersom ein slett ikkje har kontakt.

    Bra serie.

  4. #4 by Skorpionkvinnen on 17 oktober 2007 - 11:52 am

    Dette er en fin serie, ja! Selv om den kommer noen år for sent for min del, kan jeg fortsatt enkelte dager trenge uforelske seg-tips…
    For et år eller to er ikke alltid lenge nok, Avil!

  5. #5 by Sonja DaA on 17 oktober 2007 - 2:17 pm

    emelie: Jeg tror du kan plukke fra forslagene til de andre scenariene her. Men å sette seg ned og tenke stygge ting og/eller konsekvenser er sikkert ingen dårlig begynnelse.

    Miss Piggy: Har du slettet ham fra msn-listen? 500 mil er ikke så langt når du har ham rett der på pc’n.

    Avil og Skorpionkvinnen: Jeg tror dere begge har et poeng der. Målet er kanskje ikke å bli 100% uforelsket i utgangspunktet, bare uforelsket nok til å komme seg videre. Og takk. Dette er nok det største prosjektet mitt sånn bloggmessig.

  6. #6 by Miss Piggy on 17 oktober 2007 - 7:00 pm

    Hmmm… Her begynte jeg på en kommentar, men så tok den liksom aldri slutt. Får nok heller lage et lite innlegg hos meg selv om det 😉

  7. #7 by Sukkerspinnengelen on 17 oktober 2007 - 7:25 pm

    Etter mange år med generell kjærlighetssorg, kan man faktisk bli takknemlig for spesifikk kjærlighetssorg. Den er mer intens, men man har iallfall noen å tenke på/ fantasere om.

  8. #8 by Sonja DaA on 17 oktober 2007 - 10:35 pm

    Miss Piggy: Kan ikke du ordne det sånn at det blir link til bloggen din når du kommenterer?

    Sukkerspinnengelen: Du sier det søster!

  1. Trekantscenario « Miss Piggy

Legg igjen en kommentar

