Scenario 6: Du er forelsket i noen som har dødd fra deg

Jeg har ikke egentlig vært i denne situasjonen selv, og er derfor litt usikker på om jeg har lov til å gi råd, men jeg vet ett og annet om å miste folk en er glad i, så jeg våger meg utpå likevel.

Vi går ut ifra at du er over sjokket og den intense sorgen i begynnelsen.  Du har lært deg å leve uten ham, det går ikke bra, men det går, og du må ta en avgjørelse hvor vidt du ønsker å leve alene for å hedre hans minne resten av livet, eller om du vil prøve å gå videre, og se om du klarer å finne en ny. 

Jeg tror det viktige her er å innse at om du skulle velge å finne deg en ny, så betyr dette på ingen måte at du ikke elsket den du mistet.  Følg hjertet ditt, ikke gjør noe før du er klar, men ikke la sjangsen til lykke gå fra deg, på grunn av littegranne dårlig timing, og du tenker på hva andre vil si om at du får deg ny kjæreste så fort.

Filmtips:  (denne er jeg veldig sikker på om man bør se eller unngå å se.  Jeg tror man må avgjøre selv hvor mye man tåler):  Love Story

Deppemusikk:  Last Kiss, da fortrinnsvis Pearl Jam sin versjon

, ,

  1. #1 by Skorpionkvinnen on 17 oktober 2007 - 4:16 pm

    Brukelige råd for dem som har mistet noen de er glad i uten at de har dødd også, synes jeg da.

  2. #2 by Miss Piggy on 17 oktober 2007 - 7:34 pm

    Enig med Skorpionkvinnen her 😉

  3. #3 by Sonja DaA on 17 oktober 2007 - 10:34 pm

    Jeg brukte scenariene som utgangspunkt, fordi jeg likte dem, og jeg hadde behov for å dele opp postene i flere deler. Jeg tror hver enkel bare kan velge ut fra hvilket forslag passer best for dem.

Legg igjen en kommentar

