Scenario 7: Du er forelsket i noen som har vært forelsket i deg, men som ikke er det lenger

Skriv!

Og da fortrinnsvis dikt

Det er noe

med

merkelig setningsoppbygning

bokstavrim

gjentagelser

og eksperimentell tegnsetting

som jager smerten ut

fortere

enn en prosaisk (?) tekst

La hjertesorg renne ned på papiret

og bli sittende der

Finn frem din lidende kunstner

og ham lede deg gjennom

til den andre siden

hvor du kommer ut

uforelsket

(Hvis skriving ikke er din greie, tegn, mal eller komponer en sang.  Med kunstnerutfoldelse og ubegrensete mengder iskrem kommer du deg gjennom det meste)

Film tips:  The Break-up

Deppemusikk:  Omtrent alt av køntri, og halvparten av alle andre sanger som noensinne er blitt laget.

,

  1. #1 by emelie on 18 oktober 2007 - 12:56 pm

    The break-up er en veldig fin og morsom film. Kanskje noe helst ser hjemme alene, og ikke på en buss full av andre mennesker (.. jeg lærer stadig av mine feil).

  2. #2 by Sonja DaA on 18 oktober 2007 - 8:33 pm

    Den eneste filmen jeg husker å ha sett på en buss er She’s out of control. Det var bussfilmen sin det.

  3. #3 by Sukkerspinnengelen on 18 oktober 2007 - 11:33 pm

    Det der er en drittsituasjon! Greit å ikke rekke bussen, men somle sånn på forelskelsesfronten, a gett! Fysj. Kan tydelig huske denne formen for dårlig synkronisert følelsesliv. Rakk ikke forelskelsen. Hvor klønete skal man ha lov til å være??

  4. #4 by Sonja DaA on 19 oktober 2007 - 2:09 pm

    Sukkerspinnengelen: Jeg tenkte i utgangspunktet på når man var blitt dumpet, men det du beskriver der er jo virkelig toppen av drittberget!

  5. #5 by Thaun on 7 november 2007 - 11:37 pm

    Hva om scenarioet er at du har vært sammen med han, også slår dere opp. Han ar ikke forelsket i deg lenger.Du er ikke forelsket i ham lenger heller, men du elsker han. Han vil bare være venner for han bryr seg jo fortsatt, men du slutter aldri å elske han selv om du ser han og hans nye kjæreste, som er lykkelige, ofte siden dere har samme vennegjeng; Hva skal du gjøre da? Når du ikke klarer, etter å ha prøvd, å kutte all kontakt. Når du er trist fordi du ikke kommer videre selv om du prøver å bare være en venn og hver gang dere sier adjø fylles du med lysten til å gråte. Tragisk, ja, men uutholdelig. Jeg har prøvd å skrive og male gjør jeg til stadig heter, men han er alltids i tankene dine og uansett hva du holder på med dukker minner opp. Noen råd når kreativitet sviker?

  6. #6 by Sonja on 8 november 2007 - 10:44 am

    Au, Thaun, det er heftige saker. Jeg har jo en drøss med scenarier her, med forskjellige forslag til ting man kan gjøre mens man venter på at det skal gå over, noen av dem kan hende, speeder til og med opp prosessen. Dersom du er helt sikker på at du ikke kan vinne ham tilbake, tror jeg det er viktig å aktivt åpne hjertet for nye impulser og nye menn, så kanskje kan en ny forelskelse kan drive ut den gamle?

  7. #7 by Lothiane on 24 november 2007 - 11:27 am

    Thaun og jeg har mye til felles. :-O

    😦

    Jeg har prøvd dikt… og etegilde… Ting går bedre, men tror ikke jeg har sett filmen. Kanskje det går helt over da?

  8. #8 by Sonja on 24 november 2007 - 6:29 pm

    Lothiane: Dritt. Jeg leste et annet råd et annet sted: Sett deg ned og skriv opp positive ting om deg selv. Ikke bare kan det få deg til å innse at du klarer deg uten ham, det kan være koselig bare sånn for din egen del også.

Legg igjen en kommentar

