Høsten har tatt meg

Jeg tror ikke jeg er deprimert sånn på ordentlig, men mørket og regnet gjør meg nedtrykt. Jeg gråter oftere. Tre ganger så langt denne uken. Første gangen husker jeg ikke hvorfor en gang, andre gang ble jeg satt ut av minner og tredje gang var jeg sinna og frustrert fordi jeg ikke er standhaftig nok. Hun ene i gruppa mi på søndagsaktiviteten ville flytte den til en annen dag. Den eneste dagen som passet for alle andre var en tirsdag, da er jeg opptatt 730-1900, men ok, da, vi kunne jo møtes klokken 2000. Jeg ble forsinket, og det var kaos på motorveien, og avkjørselen min var stengt, og jeg måtte prøve å finne fram til dit jeg skulle på improvisasjon. Det gikk dårlig, og jeg kjørte gråtende hjem, sur på alt og alle, men mest av alt på meg selv, som sa det passet selv om det ikke gjorde det. Jeg gjør ofte sånn – sier ting er greit selv om de ikke er det – slik at folk ikke skal slutte å like meg, fordi jeg er vanskelig. Det blir bitterhet av sånt.

I natt drømte jeg at jeg kunne gå på skøyter. Jeg var ikke flink eller noe, men jeg falt ikke, og jeg gled bortover – ikke isen, for det ville gitt mening, og slikt driver ikke drømmer med – men linoleumen på folkehøyskolen jeg tydeligvis gikk på. Jeg kan ikke gå på skøyter – jeg mener, jeg kan ha på meg skøyter og gå bortover isen, skritt for skritt, men det er også alt. Og jeg faller mye. Jeg er ikke så mye på skøyter lenger. Ikke ski heller.

Kan vi fastforwarde til desember – stoppe litt ved julen, og så spole fram til mars?

,

  1. #1 by turkis on 25 oktober 2007 - 9:36 pm

    Å nei, vi må stoppe litt ved høsten og mørket. Det er jo da man tror man skal kose seg inne og få lest så mange bøker.

    I like your blog, Sonja!

  2. #2 by Miss Piggy on 25 oktober 2007 - 10:12 pm

    Huffda, Sonja! Og du som hadde det så fantastisk forrige helg…

    Jeg er også sånn at jeg yter mest for alle andre og glemmer bort meg selv… Det er en sånn kvinnesykdom, tror jeg…

    Unn deg selv noe du virkelig har lyst på!! Om det er noe du har sett i en butikk eller en sjokolade, spiller forsåvidt ikke så stor rolle. Men gi deg selv et lite friminutt og kjenn etter at du finner deg selv igjen!!

    Klem på vei!!! 🙂

  3. #3 by emelie on 25 oktober 2007 - 10:56 pm

    For min del kan vi godt hoppe over julen også.

  4. #4 by Sukkerspinnengelen on 25 oktober 2007 - 11:21 pm

    Ja, det er i orden for meg. Hvor er fast foreward-knappen?

  5. #5 by Thomas on 26 oktober 2007 - 2:06 am

    Har du unnet deg en god kopp kakao med krem denne uka, tatt deg en halvtime fri, sett ut på løvet og vært glad for at du har vært inne?

  6. #6 by Miss Piggy on 26 oktober 2007 - 9:01 am

    Ja til å boikotte julen!!!

  7. #7 by Sonja DaA on 26 oktober 2007 - 10:23 am

    turkis: Tusen takk, den kommentaren der fikk meg til å smile, litt sånn mot min vilje. Og du har rett når det gjelder bøkene.

    Miss Piggy: Ja, jeg er god på å skjemme meg bort, det skal jeg ha.

    emelie og Miss Piggy: EY! Gjør som dere vil hos dere selv, men ikke no’ dissing av julen i denne bloggen!

    Sukkerspinnengelen: Det er fint å se at det er noen på min side her. Jeg skal si ifra om jeg finner knappen, og håper du returnerer tjenesten.

    Thomas: Etter at vi sånn fancy kaffimaskin på jobben, så har det gått litt inflasjon i kakao, men ellers liker jeg hvordan du tenker. Heldigvis er det fredag i dag, og fredag hjelper på det meste.

  8. #8 by virrvarr on 26 oktober 2007 - 3:02 pm

    Oh. Fin-triste teksten sin om å ikke si nei. Jeg øver meg på det rett som det er. Slit er det.

  9. #9 by Sonja DaA on 26 oktober 2007 - 10:15 pm

    Takk, virrvarr. Jeg legger litt stolthet i å kunne gi meg, men det blir for dumt når jeg lager så mye vanskeligheter for meg selv, bare sånn for å unngå konfrontasjoner der og da

  10. #10 by Sukkerspinnengelen on 7 november 2007 - 8:57 pm

  11. #11 by Sonja on 8 november 2007 - 10:40 am

    Du er driftig, det skal du ha, Sukkerspinnengelen.

Legg igjen en kommentar

