Sweetie, my ass!

Jeg tror den samme personen som i sin tid ga navn til Grønnland, også har gitt navn til frukten sweetie.  Den ser ut en grønn (grønn der er den fargen igjen – neppe tilfeldig) appelsin, og smaker som en grapefrukt.  Jeg mener den heter «Sweetie», er jeg fullstendig naiv som trodde at den skulle være litt søt, jaffal?  Er dere klar over hvor mye sukker jeg måtte blande sweetie-kjøttet med, for at den i det hele tatt skulle bli spiselig?  Og da var det ikke særlig godt en gang, og hele vitsen med å spise frukt var også borte, da vitaminverdien pr kalori nå var så lav, at jeg like godt kunne spist supermørk sjokolade eller noe annet som utgir seg for å være sunt og snop, men som egentlig ikke er noen av delene.  Hmpfr!

,

  1. #1 by emelie on 29 oktober 2007 - 4:37 pm

    Kanskje noe man burde prøve en dag 😛

  2. #2 by Thomas on 30 oktober 2007 - 3:55 am

    Supermørk sjokolade er både sunt og snop, ikke innbill deg noe annet! Derav helseeffekten i nabokake =)

  3. #3 by Esquil on 30 oktober 2007 - 12:07 pm

    nja, jeg tviler på at eirik raude noensinne tok et ord som sweetie i sin munn. han ville nok kalt frukten selhjerte, siden den er rund, saftig og ikke dunker.

  4. #4 by Sonja on 30 oktober 2007 - 5:09 pm

    emelie: Leste du ikke hva jeg skrev? «smaker som en grapefrukt» fysj om pføy – nei, kos deg med druer heller, de er tryggeog gode!

    Thomas: Glitrende bakevare kan jeg være med på, men jeg står på mitt når det gjelder sunnhet og snopeverdi i sånn 70%sjokolade. Det er mulig jeg kommer til å blogge om det en dag, for jeg tror alle andre enn jeg har misforstått litt der. «nabokake» er det den sjokoladekaka di uten mel? Jeg er full av beundring for den der, altså, og jeg har ikke smakt den en gang.

    Esquil: Vel, jeg tror de er i slekt jaffal, Eirik Raude (farger nå igjen, det kan da ikke bare være jeg som aner konspirasjoneteori her?) og han sweetie-døperen? Og jeg har rett når jeg tror at han kallte Grønnland for Grønnland for at folk skulle tro at det var så grønt og fruktbart, slik at han fikk solgt tomtene sine der dyrere? Eller er det bare mamma som har diktet opp historiske fakta igjen (jeg har brent meg på det før)? Jeg tror forresten at det bare er hvite selhjerter som ikke kan dunke.

Legg igjen en kommentar

