Jeg tror optikeren min tror jeg er litt idiot

Jeg hadde tenkt å skrive en post om hvor teit optikeren min er som ikke kan gi skikkelige beskjeder. Men da jeg kom et stykke uti teksten, så jeg at det ikke gikk helt min vei, så jeg begynte på nytt, med en vinkling på litt mer om kommunikasjon, og hvordan noe som er helt logisk for noen må forklares for andre som ikke jobber med det til daglig. Etter hvert så jeg at det heller ikke ga virkeligheten helt rettferdighet, så jeg gjør kort prosess, og tilstår: Jeg er ute av stand til å oppfatte instruksjoner. Jeg har byttet fra daglinser til døgnlinser og kjøpt meg briller, og har i den forbindelse vært hos optiker 6 –seks –ganger denne måneden. Enten kommer jeg til feil tid, eller så har jeg ikke gjort det jeg har fått beskjed om før jeg skal komme, eller så har glemt å bestille time før jeg dukker opp, og det er ikke måte på.

Jeg har også i løpet av den siste uken tre ganger prøvd å kjøpe ny hovedlyspære til bilen, uten å klare det.

 

Apropos pannekaker:

Jeg påstod for en stund siden at man kan fryse ned mascarponeost – vel det kan man helt sikkert, men det er jo ricotta som er så vanskelig å få tak i butikken, og det er denne jeg har fått vite av folk som har greie på det at man kan fryse ned.

 

 

Og en ting til:

Jeg gikk forbi en fotoboks i dag, akkurat i det den blinket. Gjett om jeg følte meg som Speedy Gonzales!

,

  1. #1 by Frøken Makeløs on 5 november 2007 - 8:47 pm

    Hey, miss Speedy! Veldig bra. Jeg kom hjem med persienner i feil størrelse i dag for andre gang. Grmpf.

  2. #2 by Sonja on 6 november 2007 - 11:58 pm

    Åh, det er så deilig å se at også kløner litt i hverdagen!

  3. #3 by kvitveis on 7 november 2007 - 1:35 pm

    Eg har reist på Ikea fire ganger for å kjøpe persienner. Eg har fremdeles ikkje persienner, uten at eg treng utdjupa alt som har gått gale 🙂

  4. #4 by Miss Piggy on 7 november 2007 - 3:39 pm

    *fnis* IKEA er et fint sted for å gå og kjøpe det man ikke trenger og glemme det man absolutt skulle ha 😉 Var der selv i går og gjorde akkurat samme «tabben»…

  5. #5 by Sonja on 8 november 2007 - 10:39 am

    Kvitveis: Persienner er tydeligvis vriene. Takk for tipset, da holder jeg meg unna dem.

    Miss Piggy: Ja, men når man gjør det med vilje, så er det ikke noe problem. Da er det hverdagsterapi.

Legg igjen en kommentar

