Tøff i pysjamas

På tirsdag hadde jeg en strålende dag. Alt gikk min vei, jeg var flittig på jobben, og fikk avsluttet et prosjekt, brillierte med å vite at Churchill hadde fått Nobels litteraturpris i morgenquizen, jeg var samfunnsnyttig leksehjelp, hadde et morsomt sexyhunkememe å blogge, var en god venn, og selv om jeg ikke trente, så parkerte jeg sånn at jeg måtte gå ekstra langt og jeg spiste sunt.  Strålende dag.

I dag har vært en heller dårlig dag. Klokken 1445 fikk jeg vite at alt jeg hadde gjort siden lunch var helt feil, så jeg måtte begynne på ny, og dermed jobbe overtid, jeg måtte derfor bryte en avtale med en venn, og i frustrasjon spiste jeg en pannekake, en brownie og skolebolle. Jeg var sur mot kollegaene mine, og gjettet «tv» når det rette svaret var «blikkboks» og ble mobbet.  Dritt dag.

Men.

Uansett hvor kjip dagen har vært; når man setter seg i bilen, og stereoanlegget spiller Alf Prøysens «Solskinn og sang» når man starter motoren, må man bare smile og synge med. Beste CD-investeringen jeg har gjort på lang, lang tid.

,

  1. #1 by Thomas on 16 november 2007 - 5:16 pm

    Musikk har rare virkninger. Hos meg går det i Cirque du soleil for tida, og plata evner å trykke på forskjellige knapper nesten hver eneste gang den suser i høyttalerne.

  2. #2 by Sonja on 17 november 2007 - 12:18 pm

    Thomas: Musikk overstyrer følelsene mine i så stor grad at jeg har funnet det nødvendig å skru av feks Jokkes «Sola skinner» fordi jeg vil fortsette med å være sur.

Legg igjen en kommentar

