Limstiftmysteriet

Jeg finner aldri en limstift når jeg trenger den.  Det er ikke sånt at det flyter med limstifter når jeg ikke trenger dem, heller, men da er det jo ikke et problem at jeg ikke har noen.  Limstifter altså.  Det som gjør det litt rart er at jeg mener å huske at hver gang jeg er i hobbybutikk, så rasker jeg med meg en limstift, sånn helt på tampen.  Jeg er kanskje på hobbybutikker tre ganger i året, så i bare i løp av i år og i fjor burde det utgjøre seks limstifter.  Men hvor er de!?  Jeg kan si dere hvor de ikke er: i den kjøkkenskuffen som det ville vært logisk at jeg oppbevarte limstifter i, den metallboksen det ville vært logisk at jeg oppbevarte limstifter i, eller i hobbykista mi (i alle fall ikke i det øverste laget av hobbykista mi – der det ville vært logisk at jeg oppbevarte limstiften min)

Hobbykista mi er diger.  Og stappfull.  En gang i blant finner jeg ut at jeg må ha en hobby og går til innkjøp av utstyr.  Maling og lerret og perler og strass og klistermerker og broderier og strikkepinner og fliser (jeg flisela en krakk en gang) og gips og kort og en sånn plate med en liten skjæredings på for å skjære papir beint.  Og så går det noen uker, og i løpet av disse ukene finner jeg ut at jeg egentlig ikke er så flink til å lage ting med hendene, og gidder ikke mer, og stuer de nyinnkjøpte glittertingene (det er alltid minst ett av hobby-tingene mine som glitrer) ned i hobbykista.  Og der blir de.

En av dagene skal jeg går gjennom hobbykista og se hva som egentlig er i den, og sortere tingene i merkede esker, kaste det som er helt ubrukelig og ta frem de tingene som det kanskje går an å bruke i hverdagen.  Jeg skal banne på at det befinner seg et tosifret antall limstifter blandt dem.

,

  1. #1 by emelie on 17 november 2007 - 9:02 pm

    Hm.. ja.. du sier noe. Jeg burde kanskje rydde i hobbykisten min.

  2. #2 by Sonja on 18 november 2007 - 4:29 pm

    emelie: næh, i dag er det søndag, og på søndag skal man slappe av. Rydde kan du gjøre en annen dag.

  3. #3 by Lothiane on 19 november 2007 - 9:33 pm

    Høres smart ut med hobbykiste. Jeg er nemlig litt som deg.. begynner med et eller annet og så finner jeg ut at interessen ikke er så stor (evt at talentet mangler) og så stues det bort.. men hvor? Jeg tror jeg må ha meg en hobbykiste.

  4. #4 by Sonja on 20 november 2007 - 7:07 pm

    Lothiane: Den kisten jeg har stjal pappa i Italia for mange herrens år siden. Men det er sikkert lignende å få tak i på loppemarked eller Panduro eller noe.

Legg igjen en kommentar

