Å tømme notatboka si i bloggen

Så sant jeg har stor nok veske har jeg alltid med meg en notatbok hvor jeg noterer ned ting. Setninger jeg vil bruke, lister, morsomme sitater og annet. Mye blir aldri brukt til annet enn bare å stå i notatboka, spesielt påbegynte lister (når jeg tenker to tanker som kan settes i samme bås, lager jeg en liste – av og til er dette begynnelsen på et lengre prosjekt, og jeg har en fin rød bok med silketrekk hvor listene føres inn i, men i de fleste tilfeller, så blir det bare værende en topunktssak). Sånn at disse notatene ikke skal bli helt bortkastet, så tenkte jeg at jeg skulle dele noen av dem med dere her på bloggen min. Altså utdrag fra notatboka mi 2007:

Vendinger jeg kan få bruk for:

  • lyden av å åpne en øl passer til det meste
  • kjærlighetstourettes

Ting vennene mine lurer på

  • Hva kom først, intimhygienen eller oralsex?
  • Hvordan er det å bade i rødvin? Hvor rød blir man og blir håret rosa?

Ting jeg liker

  • Flymat
  • Bombadilla Life med Franklin

Sitater fra korpstur

  • H:(om hvor smale sengene er) : De e som å sett i en kano
  • SR: (det blir tatt fram en Brandy-flaske): Off, nå får jeg vondt i levra igjen
  • L: No e æ mett (dekker over maten med en serviett) Æ dekke over’n så itj Sonja tar’n
  • G: Sonja, bli deilig!

Dårlige setninger i ellers bra ting:

  • «I was looking for a job, and then I found a job» (duverden for en interessant historie!?) i Heaven knows I’m miserable now
  • «There is not one brain among them. Except one» (det burde seriøst være mulig å uttrykke dette bedre) i den første Indiana Jones filmen

Grunner til at jeg liker So you think you can dance:

  • Når de reiser seg fra å stå på kne, uten å bruke hendene og bare vipper seg opp over fotbladene
  • De to (mannlige) hiphoperne som danset swing sammen
  • «Jeg er et historisk landemerke»

????*

  • Kjell
  • linser/badekar

*Der er ingen overskrift og jeg aner virkelig ikke hva dette skal være en liste over

Tyrkia i stikkord

Flere sanger som høres vakre ut men som egentlig er ganske jævlige

  • He’ll have to go (når dama i paret som bodde over meg i det ekstremt lytte huset for noen år siden, var ute og reiste, pleide han å synge denne sangen til henne på telefonen. Veldig søtt – helt til man hører på teksten utover «put your sweet lips a littlecloser to the phone»)
  • Smoke get’s in your eyes (snakk om venner som ikke skjønner når det ikke passer seg med skadefryd – men nydeligste melodien)
  • Medium Pace – denne blir litt omvent, for den er vel knapt blitt satt på uten at noen sier «hør på teksten på denne». Men den har faktisk en rimelig vakker melodi også, så: hør på melodien på denne.
, , , ,

  1. #1 by everlinn on 25 november 2007 - 1:27 am

    genialt!
    jeg skal og ta med meg notatbok!
    JEg kommer på ting jeg vil blogge om, men de forsvinner jo ut av hodet før man kan si leverpostei, så. yeah!

  2. #2 by emelie on 25 november 2007 - 2:35 am

    Interessant (:

  3. #3 by Thomas on 25 november 2007 - 4:05 am

    Hva er kjærlighetstourettes?

  4. #4 by Örn on 25 november 2007 - 4:50 am

    Adam er en syk, syk mann.
    Likefullt, et fryktelig morsomt innblikk i en A-A4 notatblokk:) takker og bukker!

  5. #5 by tina on 25 november 2007 - 11:13 am

    jeg er også mektig fasinert av denne greia på So you think you can dance..hvordan i all verdens land og riker klarer de det?

  6. #6 by Sonja on 25 november 2007 - 12:54 pm

    everlinn: Ja, det er høyst nødvendig, og så koselig å se tilbake i (jeg bruker min bla også som reisedagbok)

    emelie: 🙂

    Thomas: Kjærlighetstourettes er når du er forelsket i noen, og når du står og snakker med ham (gjerne i en gjeng med flere) hele tiden må konsentrere deg og å ikke å rope ut navnet hans eller «jeg er forelsket i deg!». Eller – dette blir kanskje mer frykten for kjærlighetstourettes (det er det jeg har) – kjærlighetstourettes er når du faktisk gjør det.

    Örn: Det tok litt tid før jeg skjønte hvilken Adam du snakket om, ja, mannen er syk, men samtidig nærmest genial. Og takk tilbake for at du fant det interessant.

    tina: Det er noe av det mest fasinerende og elegante jeg ser (jeg vurderte å omtale programmet som Shubidubidubi-dance, men endret det av en eller annen grunn i siste liten. Nå angrer jeg litt)

  7. #7 by tina on 25 november 2007 - 4:21 pm

    bare for å verne om det lille som er igjen av mitt usle rykte, så trodde jeg ikke at programmet het shibidubidubi-dance, men at de sang det i sangen 😀

  8. #8 by Dorthe on 25 november 2007 - 7:56 pm

    Går det an å like flymat? Kan du være så snill å fortelle oss hvilket flyselskap du reiser med?

  9. #9 by virrvarr on 25 november 2007 - 8:34 pm

    Håret blir rosa. Du blir ikke. Rosévin funker også på samme viset.

  10. #10 by virrvarr on 26 november 2007 - 1:22 am

    Ved nærmere ettertanke: Håret blir rosa om håret er blondt nok. Sort hår blir ikke rosa osv 😀

  11. #11 by Sonja on 26 november 2007 - 1:19 pm

    tina: Ja, jeg skjønte det. Men jeg synes shubidubidubidance ville vært en så fabelaktig tittel på et program, at jeg ikke klarer helt å gislipp på det.

    Dorthe: Jeg liker når ting er porsjonspakket. Og flymat er faktisk ikke så ille lenger, selvom det dukker opp en og annen plastiksmakende-bomtur i blandt (jeg tror overskriften skulle vært «Ting jeg liker bedre enn folk flest» )

    Virrvarr: Du aner ikke hvor mye jeg digger at du faktisk vet sånt! Jeg vil ha den oppveksten du hadde!

  12. #12 by tina on 26 november 2007 - 5:24 pm

    enig i det altså!
    det svinger så fint liksom.

  13. #13 by nissemann on 28 november 2007 - 1:16 am

    Artig, kanskje jeg skal finne frem min gamle «IDE-BOK» fra midten av nittitallet også? Takk for tipset!

  14. #14 by Sonja on 28 november 2007 - 1:44 pm

    tina: 😀

    nissemann: Helt klart: Man får notert ned mye nyttig på dette viset også. Det blir ikke bare halvferdige tullelister.

Legg igjen en kommentar

