Fire avsnitt nesten uten sammenheng

Jeg tenkte egentlig jeg skulle skrive litt om Tre nøtter til Askepott, siden det kommer inn en del søkestrenger om den, men har fått den siste Harry Potter boka, og vil heller lese. Det som det synes å være mest usikkerhet rundt er navnet på dyra, så dem har jeg klart å finne da. Hesten heter Juracek, hunden Kasperle og ugla Rozarka. Ja, og musikken er stort sett laget av Karel Svoboda.

Jeg kjøpte meg en grønn ost. Den kostet latterlig mye, og jeg ville nok fått samme smaksopplevelsen med et tynt lag med pesto under hvitosten, men se så kul den er:

Bonus ved å ha en svenske i omgangskretsen sin: Den norske oversettelsen av Harry Potter byr på ekstra moro. Fniser nå litt hver gang snoppen som brukes i Rumpeldunk blir nevnt.
«En snopp må ikke berøres av bar hud før den slippes»
«Jeg merket meg at fødselsdagskaken din hadde form som en snopp»
«Og mens hjertet hamret fortere, satte han munnen mot snoppen»
Ja, så barnslig er jeg.

Man vet man bruker litt for mye tid på blogging, når man istedenfor å dagdrømme om å ha kjæreste planlegger hva man ville skrive om man skulle få en.

, ,

  1. #1 by Flopsy on 3 desember 2007 - 7:56 pm

    Wow, det var litt av en farge. Lurer litt på hvordan man ser om det kommer mugg på den…

  2. #2 by Frøken Makeløs on 3 desember 2007 - 8:26 pm

    Hahahaha, den siste der Sonja! Genialt!

  3. #3 by M on 4 desember 2007 - 1:21 pm

    for en utrolig søt tallerken du har:)

  4. #4 by Sonja DaA on 4 desember 2007 - 2:37 pm

    Flopsy: Oi, det var bra du sa i fra om, det skal jeg jammen meg være obs på. (minner meg forresten om det evige spørsmålet eksen til en venninne av meg spurte meg om en gang: når det er kommet ny mugg på muggosten, må man kaste den da, eller kan man fortsatt spise den?)

    Frøken Makeløs: 🙂 det verste er at det er helt sant.

    M: Takk – fikk den til bursdagen min, er veldig fornøyd med den selv også.

  5. #5 by Miss Piggy on 4 desember 2007 - 7:51 pm

    WOW!! Hvilken ost!!! Hva smaker den da? Det glemte du å skrive om.. 😉

    Og du… Digger julelayouten på bloggen din! 🙂

  6. #6 by Flopsy on 4 desember 2007 - 11:41 pm

    Muggoster får vel ikke samme type mugg som vanlig ost, og da går det vel greit? Og så lenge man ikke ser mugget, så er det bare å gumle i vei…*kvalm*

    Var osten noe god da, eller smakte den like mye pesto som den ser ut til å gjøre? Er det gårdsost av noe slag kanskje?

  7. #7 by Lothiane on 5 desember 2007 - 12:09 am

    Åh, jeg digger den siste setningen altså… 😀
    (kjenner meg litt igjen.. jah…)

    Osten tror jeg at jeg helst vil la være å smake på. Jeg er innmari skeptisk til muggost. Rent bortsett fra Brie og Camembert.. de smaker nyyydelig. 🙂

  8. #8 by Sonja DaA on 5 desember 2007 - 2:36 pm

    Miss Piggy: Jeg følte vel at jeg dekket det med «et tynt lag med pesto under hvitosten», jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det nærmere. Men det var godt, da. Og takk.

    Flopsy: Den var god. Den smakte ikke så mye pesto som fargen skulle tilsi, men pestosmaken var helt klart tilstede. Den er kjøpt i ostedisken på Helgøs, og er pakket inn i gladpack, så jeg vet rett og slett ikke hvor den er fra. Hvis den hadde kostet like mye som vanlig ost, kunne jeg godt kjøpt den igjen.

    Lothiane: Det er ingen muggost dette her altså, det var en digresjon fra min side. Det er helt vanlig ost med pestosmak.

  9. #9 by Miss Piggy on 7 desember 2007 - 6:12 pm

    Sorry… Fikk ikke helt med meg den om pesto under hvitosten.. Ble så facsinert av fargen!! Men den hørtes god ut!! Tror jeg må spane rundt i noen ostedisker her i byen og se om jeg kan finne noe liknende 😉

  10. #10 by Lothiane on 7 desember 2007 - 11:19 pm

    Åååh… jammen da vil jeg smake. Pesto er godt!

Legg igjen en kommentar

