Ingenting å blogge om i dag heller

Tørke

Jeg er på vei til bensinstasjonen på andre siden av gaten for å kjøpe startkabler. I mitt stille sinn tenker jeg «dette blir det blogg av». Bilen min er tom for batteri; ikke fordi jeg glemte å skru av lysene, men fordi jeg ikke gidder å gå til jobb, og strekningen er så kort at hvis jeg kjører den med vifta og varmen på fullt (noe jeg må pga fuktproblemene), så er det mindre strøm på batteriet når jeg kommer fram, enn da jeg dro hjemmefra. Gjør man det mange nok ganger, så tappes batteriet til slutt, noe som har skjedd nå. Dessuten tror jeg niplene trenges smørt. Så nå må jeg vel begynne å gå til jobb hver dag; ufrivillig frisk luft og mosjon om morgenen. Og jeg som har sluttet å røyke og alt. Man skulle tro at det automatisk førte til at man slapp gjøre noe som helst annet sunt i minst et halvt år fram i tid. Nå tror jeg at jeg skal begynne igjen, bare for å opprettholde lastenes balanse. Jeg leste et sted at summen av alle laster er konstante, og nå som jeg har sluttet å kjøre til jobben, står jeg i fare for å begynne å knekke knoker eller noe, hvis jeg ikke begynner å røyke igjen.

Dessuten tror jeg at jeg har mistet evnen til å blogge igjen, så jeg klamrer meg altså til håpet om at startkablene skal gi meg noe å blogge om. Symaskinen jeg lånte sist uke hadde jeg samme forhåpningene til, og når jeg er kommet over sorgen over at jeg nesten helt sikkert har ødelagt de kule grå buksene mine, så kan det være at jeg kan dra nytte av det. Men ikke før. Jævla grønne metallmonster!

Dessverre viste det seg at jeg behersker startkabler rimelig bra, noe som egentlig er greit, for alternativet hadde vel vært at punchlinen på denne posten ville vært at jeg fikk 20.000 watt eller volt eller ampere (3Fy-kunnskap, hvor er det blitt av deg?) gjennom meg, og da foretrekker jeg å ha ingenting å blogge om.

Dritt.

, ,

  1. #1 by Siri on 24 januar 2008 - 11:09 pm

    jeg syns da du klarte å få en fjær til fem høns pretty good!

  2. #2 by Sonja DaA on 25 januar 2008 - 10:36 am

    Takk, eller koke suppe på spiker. DET SKJER JO INGENTING!

  3. #3 by Thomas on 25 januar 2008 - 11:03 am

    Det er helt sikkert noen som vil smøre niplene dine.

  4. #4 by Erlend on 25 januar 2008 - 6:40 pm

    Hvis du hadde fått 20000 ampere gjennom deg, tror jeg du hadde blitt befridd for byrden med å skrive flere bloggposter. 😉

  5. #5 by Sonja DaA on 25 januar 2008 - 9:57 pm

    Thomas: Jeg var på en befaring en gang, og da stod det et skilt med «Husk å smøre niplene» vedsiden av en diger maskin. Det har jeg festet meg ved. (Hva er greia med den epostadressen din? Har du opprettet egen epostkonto kun for kommentering i denne bloggen? Jeg er smigret. smilefjes)

    Erlend: Aldri så galt at det ikke er godt for noe. (og jeg synes ikke det er en byrde å blogge – jeg liker å blogge, jeg synes det er en byrde at livet mitt er så uendelig kjedelig for tiden)

  6. #6 by lothiane on 25 januar 2008 - 10:55 pm

    Vel, selv «ingenting» kan være underholdende så lenge det blir skrevet om.

    Jeg vil forresten anbefale deg å skaffe en liten lader. Det gjør underverker for halvtomme bilbatterier. 🙂 Jeg fikk låne en for en stund siden og da gikk den fra rødt til grønt på en natt. Hurra. 🙂
    God helg, Sonja!

  7. #7 by Partner In Crime (PIC) on 25 januar 2008 - 11:40 pm

    Ikke skyld på symaskinen

  8. #8 by Sonja DaA on 27 januar 2008 - 11:10 am

    lothiane: Å, så de finnes virkerlig? Jeg trodde kollegene mine bare tullet med den laderen.

    PIC: Ja, jeg nekter å ta skylden selv. Jeg brukte knappenåler (vel – sikkerhetsnåler, da jeg ikke har knappenåler) og målebånd og alt!

  9. #9 by Thomas on 28 januar 2008 - 4:31 am

    Sonja: Jeg har en konto som i utgangspunktet får all post som kommer inn til domenet. Jeg oppgir sjelden samme adresse flere steder, det er en vane jeg har lagt meg til for å lettere kunne sortere post. Nå er jeg visst logga inn i wp igjen, da får du adressa jeg bruker der.

  10. #10 by Sonja DaA on 28 januar 2008 - 5:41 pm

    Nei. Likte min forklaring bedre. Jeg velger å fortsette å tro at du har en egen epostkonto kun for kommentering i denne bloggen.

  11. #11 by Thomas on 28 januar 2008 - 9:57 pm

    Okei da.

Legg igjen en kommentar

