Bør jeg kutte henne ut?

Hun er en av de aller beste venninnene mine, og helt klart en av dem jeg har kjent lengst.  Vi har nok vært tettere enn vi er nå, men fortsatt når vi møtes finner vi tonen med en gang.  Hun var den første jeg ringte til etter pappa døde, og hun søkte til meg for råd da faren til kjæresten hun hadde hatt i en uke omkom i en bilulykke.

Jeg har vært katalysator i både ett brudd av og en begynnelse til et forhold mellom henne og kjærester, og det var hun som plukket opp bitene – både de konkrete og de metaforiske – da jeg innså at det aldri kom til å bli noe mellom meg og Han Jeg Skrev Dikt Til.  Hun sparte på de istykkerrevne diktene, og da jeg noen år senere var klar for dem igjen, hadde hun teipet dem sammen.

Hun holdt hodet kaldt under de verste dramaene på ungdomsskolen, og vi har hatt en og annen dramatisk hendelse sammen i ettertid.  Hun har gitt ny mening til det å drikke kakao sammen, og vi har så mye historie vi deler, så mange «husker du…»

Hun er den snilleste personen jeg kjenner, og morsom og hyggelig og smart, selv om hun ikke vet det selv, og jeg har helt vondt inni meg, fordi jeg ikke klarer å overbevise henne helt om hvor mye hun vet og kan.

Hun er et helt fabelaktig menneske.  Er det da slemt av meg å vurdere å bryte all kontakt med henne, om enn bare et øyeblikk, når hun svarer telefonen med «Du kan da ikke ringe nå!  Det er jo midt i Karl & co!!»

  1. #1 by Mytteristen on 2 februar 2008 - 12:58 am

    Run for the hills!

  2. #2 by Frøken Skavlan on 2 februar 2008 - 10:39 am

    Hjelp!
    Skeptisk til slike venner altså, uansett hvor gode de er på andre områder.

  3. #3 by emelie on 2 februar 2008 - 11:01 am

    Da bør hun virkelig gjøre det godt igjen senere 🙂

  4. #4 by virrvarr on 2 februar 2008 - 1:05 pm

    Går Karl & co fremdeles? o_O

  5. #5 by lindis on 2 februar 2008 - 2:05 pm

    Karl & Co? Bryt tvert!! 🙂

  6. #6 by frikke on 2 februar 2008 - 3:18 pm

    Karl&Co? That’s a keeper! 😉

  7. #7 by Sonja DaA on 2 februar 2008 - 4:19 pm

    Auch! Dere er en lite nådig gjeng. Bortsett fra frikke, du er bare modig. Og virrvarr: jeg håper da det, alternativet er jo at hun har det på dvd, og det gjør meg bare trist.

  8. #8 by groftekanten on 2 februar 2008 - 4:43 pm

    ojojoj…. Karl&Co!? Da er det bare en ting å gjøre. Løp motsatt vei.

    🙂

    Vel… en god venninne er en god venninne, men det at man prioriterer et tv-program (uansett hva det er) foran venner syns jeg er litt stusselig. Det blir litt trist på en måte.

  9. #9 by Maren on 2 februar 2008 - 10:52 pm

    Det høres for meg ut som om venninnen din trenger din hjelp i denne stund. Hun har forvillet seg inn i en mørk fase, og det er din plikt som venninne å holde hånden hennes og geleide henne trygt ut derifra. Lykke til!

  10. #10 by galithralia on 2 februar 2008 - 11:11 pm

    Karl og co?? Jeg vet ikke hun er jo en god venninne, jeg mener, jeg har selv opplevd noe lignende, men min reaksjon ble heller: søren det hadde eg glemt! ringer deg senere! (men så var det ikke karl og co).
    Gode venninner tar man vare på…

  11. #11 by lothiane on 2 februar 2008 - 11:27 pm

    For en vakker kjærlighetserklæring til ei fantastisk venninne! 🙂 Morsom avslutning også, jeg pustet lettet ut og tenkte «godt det ikke var verre». Karl & Co. er’kke helt i min gate heller, men dere har jo heldigvis veldig mye annet dere kan dele. Jeg synes du skal være litt raus, her. 😀

  12. #12 by radiohode on 3 februar 2008 - 12:16 am

    Kan hun spøke? Kanskje hun så på noe annet?

  13. #13 by AlterEgo on 3 februar 2008 - 1:17 am

    Jeg melder meg paa Radiohodes lag; tror hun tulla med deg 😛 Jeg mener, hvis ikke ville du vel visst om denne moerke siden ved henne for lenge siden? [Foroevrig fantastisk innlegg!]

  14. #14 by Mimosa on 3 februar 2008 - 3:52 pm

    Jeg hadde bare vært lykkelig for å oppdage denne bristen hos en god venninne. Jeg hadde følt at det ga meg selv litt slingringsmonn – at jeg ikke trengte å være perfekt.

  15. #15 by Sonja DaA on 3 februar 2008 - 8:01 pm

    Grøftekanten: Til hennes forsvar så ble hun med ut og lekte etter det utbruddet av misnøye, så jeg ble priorietert.

    Maren: Jupp, jeg driver jo og prøver å hjernevaske alle vennene mine til å like de samme tv-seriene som jeg, så jeg er godt i gang der.

    Galithralia: Ja, der er folk jeg bare ikke ringer under feks hotell cæsar, fordi jeg vet det vanker kjeft.

    Lothiane: Takk – du har skjønt det.

    radiohode: he he, ja eller tok feil. Vi snakker her om dama som trodde hun hadde vært på U2 konsert, helt til hun ble fortalt at det ikke var U2, men Dance With a stranger. Når jeg tenker meg om så er det ingen mulighet for at jeg kutter ut denne fantastiske personen.

    AlterEgo: Jeg heller mot at det kanskje bare var en engangsforseelse eller noe. Og takk!

    Mimosa: Jeg føler jeg har litt å gå på en stund framover nå, ja.

  16. #16 by tina on 4 februar 2008 - 8:22 pm

    jeg syns i alle fall du burde gi henne inn.
    litt kraftig.

  17. #17 by Galithralia on 5 februar 2008 - 12:51 pm

    Vet du? Akkurat det er litt merkelig, hvis man ringer noen som ser på Hotell Cæser vanker det kjeft, men når jeg ringte en veldig veldig god venninne som satt å så på Prison Break ble det heller litt mer sånn: Eeeeeeehh! Du no gjorde Wentworth noe sinsykt her!! Kan eg ringe deg tilbake?!
    hehehe merkelige saker…

  18. #18 by Sonja DaA on 5 februar 2008 - 1:27 pm

    tina: hun har litt kulturgrums på meg også, så jeg tror jeg lar det ligge. Jaffal etter nå som jeg har hengt henne ut på internett, det får være straff nok

    Galithralia: Cæsar-folkene virker som om de er de desidert mest aggresive når det gjelder sånt. Lurer på hva det kommer av. Burde forskes på sånt.

  19. #19 by Galithralia on 6 februar 2008 - 11:25 am

    det var ingen dum ide! Å forske på Hotell Cæser folkene hehe 😀

  20. #20 by turkis on 7 februar 2008 - 6:58 pm

    Selvfølgelig skal du ikke dumpe henne, tvert i mot. Det er nå du skal foreslå at dere ser Karl & Co sammen, bare for å vise henne hvor mye du faktisk setter pris på henne.

  21. #21 by turkis on 7 februar 2008 - 7:00 pm

    Kos deg!

    *host*

  22. #22 by Sonja DaA on 8 februar 2008 - 12:07 pm

    Galithralia: smilefjes

    turkis: Njæ… SÅ glad er jeg ikke i henne.

  1. Er det mulig? « Alter Ego
  2. Kommer snart på Sonjas ordentlige blogg: Gjest! « Sonjas ordentlige blogg
  3. Hvilken post i bloggen din?-meme « Sonjas ordentlige blogg

Legg igjen en kommentar

