Jeg lever en klisjè

Jeg tror liksom at jeg er så rar og annerledes og original, men gang på gang må jeg innse at folk flest er like rare, annerledes og originale som jeg er.  Bare på sin måte.  Greit nok det, men nå må jeg også akseptere at jeg er en klisjè.  Både som kvinne, singel og som menneske.  Bare se her:

  • Jeg har trimsykkel på boden (den ble riktignok flittig brukt i sin tid; men likefullt den bor på boden nå)
  • Jeg kjenner meg bare SÅ igjen i Bridget Jones
  • pledd, te-kopp(/dreamisbøtte) og grinefilm(Buffy).  Minst en gang i uka.
  • Shopping gjør meg så utrolig lykkelig
  • Jeg har flere par sko som er vanvittig fine, men som er helt umulige å gå i.
  • Skapet fullt av klær, men ingenting å ha på meg når jeg skal på fest.
  • Når jeg vasker, koster jeg støvet under gulvteppe, bortsett fra at jeg ikke har gulvteppe, og bruker stuebordet.  (og når gjestene kommer og dytter ut stuebordet 1/2 meter for å få plass til beina sine, blir det flaut)
  • Jeg jobber heller overtid enn å si «nei, jeg har ikke tid» når noen ber meg om noe på jobben.

    Og til sist men ikke minst: når jeg har fakket helten, istedenfor å drepe ham, så binder jeg ham fast til en stol, forteller ham hele den skumle planen min, og forlater rommet for å la ham bli drept av en ikke helt ferdiguttestet torturinnretning, som han klarer å unnslippe i siste sekund.  Hver enda gang.

, , , ,

  1. #1 by Miss Piggy on 26 februar 2008 - 2:11 pm

    Ja, ja, ja og jahaja!! Her kunne jeg trygt hake ut en haug med klisjéer selv…

    Føler du bør gjøre noe effektivt med det siste punktet ditt, Sonja… Tror du har litt å jobbe med akkurat der 😉

  2. #2 by Oda on 26 februar 2008 - 4:20 pm

    morsom video, for ikke å snakke om siste punkt 😆
    men vær nå ikke så hard mot deg selv. siden folk gjør dette på film hele tida er det kanskje oppskriften på et spennende liv?

  3. #3 by virrvarr on 26 februar 2008 - 6:58 pm

    Jeg er student? Burde jeg være lykkelig? Scary ^-^

  4. #4 by Sonja DaA on 26 februar 2008 - 9:15 pm

    Miss Piggy: Ja, det er ikke bare bare å være skurk på denne siden av årtusenskiftet.

    Oda: Avenue Q rocker! Og, ja, jeg er jo egentlig litt en forkjemper av klisjÈer, takk for at du minte meg på det.

    Virrvarr: Jeg hadde mest gøy da, men jeg tror jeg er mer i balanse og harmoni med meg selv nå, hvis det er en trøst.

  5. #5 by benedicteh87 on 2 mars 2008 - 11:33 pm

    Fin blogg du har 😀 ta en titt på min da vell :
    http://bikebenedicte.blogg.no/

  6. #6 by Sonja DaA on 3 mars 2008 - 10:45 am

    La meg gjette: Du fant meg gjennom dikt.no?

  7. #7 by landsbyjenta on 15 juni 2009 - 4:23 pm

    Ha ha! Her kunne jeg bare krysse av på de fleste punktene jeg også..!

  1. Det harde studielivet

Legg igjen en kommentar

