Emogardiner

Jeg har fått meg emogardiner. De er svarte og røde og litt gjennomsiktige*, og gir fra seg skikkelig vampyrprinsesse-vibber. De er dessuten veldig leie seg, uten helt å vite hvorfor, og liker helt klart My Chemical Romance mye bedre enn all annen musikk jeg spiller for dem. De er også litt for lange, som kanskje ikke er en utpreget emo-egenskap, men de er nå en gang det, og hvem har sagt at man ikke kan være emo og litt for lang samtidig. Dette fordi jeg har kjøpt dem på IKEA, og selv om det å legge dem opp skal være så enkelt at selv far kan klare det, stoler jeg ikke på at det blir noe fint. Og det er virkelig ikke dette denne teksten skulle handle om, og jeg vet det er blitt gjort før, men jeg klarer ikke helt å avslutte uten å i det minste antyde ett eller annet om at jeg håper at jeg en dag kommer hjem fra jobb for å finne ut at gardinene mine hadde kuttet seg selv.

*Jeg har en tendens til å blande ordene «gjennomsiktig» og «usynlig», og hadde en gang følgende samtale med en venninne:
Jeg: Jeg har fått meg en ny topp. Den er usynlig.
Venninne: Hvordan da, mener du?
Jeg: Du vet, usynlig.
Venninne: Ja, hudfarget, mener du?
Jeg: Nei, nei. Den er grønn. Men også usynlig.
Jeg må tilslutt hente toppen, og vise den fram.
Venninne: Åja, du mener gjennomsiktig.
Jeg: Øh. Ja, jeg gjør vel det.

,

  1. #1 by kristin on 4 mars 2008 - 4:16 pm

    Jeg blander «toppløs» og «stroppeløs» når det kommer til kjoler. D’ække så bra det heller…

  2. #2 by Cecilium on 4 mars 2008 - 5:49 pm

    Hehe, selv har jeg en tendens til å blande sammen «for eksempel» og «forresten»

    Etter at jeg ble oppmerksom på problemet har det bare blitt verre.
    Jeg blir usikker på om jeg brukte det riktige ordet, eller om det var det gale som kom ut av munnen min, så da sier jeg llike gjerne begge ordene en gang til, sånn for å være sikker på at lytteren får med seg betydningen av setningen min.

    Funker stort sett temmelig dårlig :o)

  3. #3 by Sonja DaA on 4 mars 2008 - 8:57 pm

    kristin: He he, fine. Jeg ser for meg forvirringen hos vennene dine, når du insisterer på at du skal ha på deg toppløs kjole (eller skjørt som det kalles i noen kretser)

    Cecilium: Hihi, det kan jeg tenke meg. Jeg har også problemer med å huske om det heter «sofistikert» eller «sostifikert», og pleier å si begge deler, evt snøvle litt, sånn at folk ikke hører hva jeg sier.

  4. #4 by minneapolise on 4 mars 2008 - 9:03 pm

    Haha. Usynlige klær har jo fordelen at ingen kan se om de er skitne.
    Ellers liker jeg stroppeløs/toppløs

    Jeg presterte å kalle chinchillaen vår Penis (på engelsk) istedet for Peanut, det var pinlig selv om bare kjæresten fikk det med seg.

  5. #5 by Sonja DaA on 5 mars 2008 - 4:07 pm

    minneapolise: Freud kunne fått mye ut av den der, antar jeg.

Legg igjen en kommentar

