Snøhvit ute å kjøre

Av grunner som jeg helt sikkert kommer tilbake til senere har jeg rotet fram et Snøhvit-kostyme jeg sydde for sikkert ti år siden.

Det som er litt dritt er at jeg har noe fuktproblemer i skapene mine, slik at ting som har ligget der over lenger tid har en tendens til å krympe. Så også med toppen til snøhvitkostymet (den er ganske kul, med firkantet utringning, og puffermer som er røde inni og blå utenpå). Den har alltid vært litt kort, fordi jeg ikke måler når jeg syr ting, men nå rekker den akkurat så vidt over puppene. Det ser ut som om Snøhvit har havnet litt utpå, og har funnet det nødvendig å posere for Playboy Magazine (…vel. Kanskje ikke akkurat Playboy, men muligens et tilsvarende blad for chubby chasers?). Uansett. Ikke helt bra.

Til gjengjeld viser det seg at skjørtet er blitt ganske mye lenger, og det forvirrer meg. Under press kan jeg medgå at det kanskje ikke er toppen som har krympet, som at jeg muligens har lagt meg ut litt, men jeg nekter å tro at bena mine er blitt 10 cm kortere de siste årene.

Etter litt fram og tilbake fant jeg ut at jeg kan trekke skjørtet opp dit hvor toppen slutter. Og hvis jeg fester en pute til magen, så kan jeg agere gravide-Snøhvit.

Eller jeg kan bare ta et laken over hodet og være spøkelse.

  1. #1 by Miss Piggy on 6 april 2008 - 8:05 pm

    Den med laken over hodet for å være spøkelse var litt for enkel, Sonja… Frem med symaskinen og målebånd!!! Vi vil se Snøhvit i en litt mer moden versjon!!! 😀

  1. Givende søndag

Legg igjen en kommentar

