Å tømme et hjem 1: Familie

Søster: «Å!  Se!  Prinsessekostymet mitt!  Se den fine overdelen, den kan jeg jo bruke i bryllupet mitt!  Og hanskene.  De kan jeg i alle fall bruke»

Pappa: Når vi går gjennom tingene til pappa finner vi en stabel med noe vi tror er menighetsblader.  Men når vi tar bort de tre øverste, så viser resten seg å være en komplett samling av Vinmonopolets prislister, fra midten av 70-tallet til 1993.

Bror: Fra innføringsboken til broren min, 5. klasse:
Lærerens kommentar: «Du skulle skrive løkkjeskrift, og kvar er resten av diktet?»
Min brors kommentar til lærerens kommentar(!): «Sprang vekk!»

Søster (på telefonen til tidligere nevnte bror): Vil du ha det Kina-serviset, siden du ikke har noe finservice? (… pause mens broren min snakker…) Men det er jo ikke noe fint!

Øvrig familie: Jeg har forsket på det, og det er ingen sammenheng mellom hvor hyggelige folk er og hvor fine konfirmasjonskort de gir en.

Neste gang:  Kassetter

  1. #1 by Virrvarr on 28 april 2008 - 12:48 pm

    Hahah! Ingen blogger som deg, Sonja. Fine skrullefamililen 😀

  2. #2 by Frøken Skavlan on 28 april 2008 - 6:05 pm

    Fantastiske funn! 🙂

  3. #3 by Sonja DaA on 28 april 2008 - 9:32 pm

    Virrvarr: Takk. Digger familien min.

    Frøken Skavlan: Glad du liker dem. Det kommer ganske sikkert flere.

Legg igjen en kommentar

