Grunnen til at drikkepoker er en dårlig idè

(Semi-liveblogging, fordi P.I.C må drikke 6 slurker)

Vi spiller vanlig 5-korts poker, med intrikate regler for når det må drikkes. P.I.C får utdelt en hånd hun tydelig synes er dårlig. Jeg sier «Hvis du ikke har noen bildekort, kan du be om omstokk» i det hun kaster 3 kort. Hun sier «jo, jo, jeg hadde bildekort – men dem kastet jeg». Jeg «Å, så da har du i det minste et par?», hvorpå hun svarer: «Nei, jeg har 4 og 5… men de er i samme farge»

,

  1. #1 by glimtvis on 29 juni 2008 - 2:43 am

    For det første;
    jag tycker om pic, fordi vedk. er «ærlig» og gjør som det faller seg….hvis man glemmer regel om omstokk, så gjør man det… respect – for 4 og 5 i samme farge.

    For det andre; ja,
    drikkepoker er en dårlig idé. Alltid.

    For det tredje;
    jeg har ikke peilign på poker.

    Og på det fjerde
    skal det
    selvfølgelig skje

    ?

    Her leser jeg btw morgen, middag og kveld – bare for å ha det sagt.

    glimtvis

  2. #2 by Partner In Crime (PIC) on 29 juni 2008 - 2:55 am

    Til mitt forsvar. Både fireren og femeren var i kløver.

    Ser i ettertid at dette ikke var noe å spare på men i kampens hete osv……

    PIC.

    PS ble ganske full i det minste.

  3. #3 by Sonja Dadam on 29 juni 2008 - 9:24 pm

    glimtvis: Jeg liker også P.I.C veldig godt, og hun er ikkke alltid full, sånn som det kanskje kan virke som ut fra denne bloggen. Drikkepoker er en bedre idè enn drikke-stein-saks-papir. Det kunne fort gå galt.

    P.I.C: Man skal ikke undervurdere to lave kløver i rekkefølge. Plutselig kunne du hatt en strait flush. Og det var effektivt ja. Og samtidig tryggere enn vinkorken.

Legg igjen en kommentar

