Å kjøpe kondomer

P.I.C. skal ha litt av æren for denne posten, for sist jeg møtte henne hadde hun akkurat vært i butikken og kjøpt nøyaktig to ting: en boks øl og en eske kattemat.  Etter å ha kommentert hvor snodig det så ut, selv for meg som vet at hun har en katt, og litt for lite øl, kom vi fram til at om man bare kjøper to ting i en dagligvareforetning, så vil det nesten alltid se litt snodig ut.  Jeg tror fordomsfulle kassadamer og -menn vil heve et øyenbryn (kanskje ikke i virkeligheten, men i fantasien min) for kombinasjoner som en pakke kjøttdeig og et glass Dolmio eller en pakke bind og en diger sjokolade.

Kondomer er egentlig de verste.  Det man kjøper sammen med kondomene, kommer – i følge de fordomsfulle kassadamene og -mennene til å bli brukt i forbindelse med sexakten.  Som kondomer og øl; «hun skal drikke seg full og ha tilfeldig sex med menn på doer på utesteder», kondomer og knappenåler; «Hun vil bli gravid, og kjæresten ikke», kondomer og gladpack; «Hun skal rulle seg inn i gladpack, og ha sex» (gjør man det grundig nok, blir kondomene riktignok overflødige), kondomer og agurker; «Hun er singel, og redd for å bli gravid med pickles, stakkar».

Og Så Videre.  Kjøper man kondomer så må man nesten gjøre det i forbindelse med et større innkjøp av dagligvarer, og bare snike dem inn der, som et «jeg har sex – hva så?», eller bare kjøpe kondomer.  Det funker også.  Med mindre man kjøper to eller flere pakker.  Det er bare å vise seg.

  1. #1 by glimtvis on 3 juli 2008 - 11:43 pm

    Altså

    jeg går for å kjøpe _bare kondomer_

    – hva nå enn det måtte være slags signal
    for en tilfeldig forbipasserende eller kasse-ekspeditør av hvilket som helst slag. Faktisk.

    Fun. Ler.
    Egentlig ganske høyt her nå….

  2. #2 by emelie on 4 juli 2008 - 9:23 am

    Når jeg tenker over det så har jeg faktisk kjøpt bare bind og sjokolade. Men kondomer? Det vil jeg nok kjøpe alene.

  3. #3 by Isalill on 4 juli 2008 - 4:13 pm

    Jeg gjorde en fantastisk tabbe. Kondomer og dopapir. Tenk hva du vil. Det gjorde kassadama.

  4. #4 by Marie on 4 juli 2008 - 7:34 pm

    Jeg pleier alltid å slenge på en sjokolade når jeg kjøper tamponger. Så kan kassadama se hvor vondt jeg har det og smile medfølende. Kondomer gidder jeg aldri å kjøpe, jeg tar de i gratisbollen på apoteket eller hos helsesøster – problem solved. Ellers får man jo ei gratispakke når man kjøper angrepille. Egentlig satser jeg vanligvis på at den heldige utvalgte har, eller så stoler jeg på p-pillene og at fyren ikke har aids. Jeg er slik en uansvarlig ungdom.

  5. #5 by galfisk on 5 juli 2008 - 1:26 pm

    Hva med å gjøre det litt spennende for kassadama/mannen? Kondom og… et knivsett! Eller kondomer, en pølseløype og en pose smågodt. Myeeesh

  6. #6 by galfisk on 5 juli 2008 - 1:28 pm

    pølseløype faktisk, mente pølseklype, OMGÆÆÆD! Jeg har feber og kaster opp, så jeg er unnskyldt

  7. #7 by PoPSiCLe on 5 juli 2008 - 1:35 pm

    Hehehe. Jeg er da av den sorten som gir fullstendig beng i hva personen på andre siden av kassaapparatet tenker. Uansett så lenge de har sittet der en stund, så har de nok sett det meste før.

    Nå for tiden er det jo uansett ofte disse kondompakkene ligger sammen med røyk, medisiner og annet i disse automatene som aldri funker, og dermed blir det at de drar et kort forbi bippe-tingen og så går man og henter disse i skapet (som så klart aldri virker, slik at du må tilkalle hjelp, noe som selvsagt kan bli litt pinlig når du har shoppet 3 forskjellige ting i automaten – paracet, barberblader og kondompakken).

  8. #8 by Sonja Dadam on 5 juli 2008 - 3:50 pm

    glimtvis: Det er nok det tryggeste. Denne posten gikk forresten i en litt annen retning enn planlagt, så jeg er ikke helt sikker på om P.I.C vil ha æren for den.

    emelie: Jeg har også kjøpt bind og sjokolade, og det er kanskje ikke så mye at det er pinlig, mer at jeg ikke liker å være så gjennomsiktig.

    Isalill: Ja, der har du det. Det blir merksnodig, uansett.

    Marie: I taxikøen i går ble det ytret «Du får ikke AIDS av å ha sex med noen i Sandnes», så hvis det er noe å stole på, så kan du jo evt bare komme hit hver gang du skal ha sex.

    galfisk: Kondomer, pølseklype og smågodt! Lørdagskvelden er reddet. (jeg har ikke feber, men kaster også opp. Men det er rimelig selvforsyldt. Sitronlikørhelvete i går)

    PoPSiCLe: Jeg liker hvordan så barskt begynner kommentaren med at dette ikke er noe pinlig, for så å ende opp med joa, det er kanskje litt pinlig likevel. Det er akkurat sånn det føles.

  9. #9 by Marie on 5 juli 2008 - 11:05 pm

    Det er for langt å kjøre altså. Det er sikkert ikke så mye aids i Tønsberg heller. Bare i afrika. HAHA NEGERVITS. Neida. Jeg burde kanskje bli litt forsiktigere, men det er neimen ikke lett når man befinner seg midt oppi øyeblikket.

  10. #10 by Håkon on 6 juli 2008 - 8:14 pm

    «Du får ikke AIDS av å ha sex med noen i Sandnes»

    Tvilsom turistreklame, og så skuffende at ingen i taxikøen rettet utsagnet til «fra Sandnes».

    Jeg vil også tro at kassapersonens kondomkjøpsfordommer varierer litt med om det er hun eller han som kjøper.

  11. #11 by vaarloek on 6 juli 2008 - 11:12 pm

    jeg har tenkt på denne posten i noen dager
    jeg vet ikke helt hva det sier om meg 😛

    men uansett, jeg vurderer faktisk å gå til innkjøp av kondomer, agurk, banan og squash. og observere. haha.

  12. #12 by Henrik on 7 juli 2008 - 3:14 pm

    Heldigvis er det strengt forbudt for kassedamen, eller -mannen, å uttrykke hva han mener om handelen din, og hun (han) har i utgangspunktet taushetsplikt også. Selvsagt er dette noe de gir blaffen i, det hadde jeg gjort selv også, folk kjøper utrolig mye rart!

    Syns du skriver bra Sonja, du har fått en ny fast leser 🙂

  13. #13 by Sonja Dadam on 7 juli 2008 - 4:25 pm

    Marie: Wow. Så politisk ukorrekt har denne bloggen aldri vært før!

    Håkon: Jeg skal ikke si at jeg har et krystallklart minne fra alt som ble sagt i den taxikøen, så man skal ikke se bort i fra at det ble brukt «fra». Eller noe helt annet. Det er vel egentlig jeg som har mest fordommer her, som bare går ut i fra at alle butikkansatte har fordommer.

    Vårløk: Jeg liker at bloggen min får folk til å tenke (…!) Hvis du er i en litt omfattende dagvarebutikk, kan du hive med en kaktus også, bare for å se kassadama krympe seg.

    Henrik: Hei, og velkommen hit! Alltid gøy med nye lesere. Det dreier seg nok mer om frykten for at fremmede folk skal synes en er rar, enn at de faktisk tenker noe. Og det meste er egentlig verdt det, så lenge noen får en morsom historie ut av det. det er mitt motto, tror jeg.

  14. #14 by Guri on 14 juli 2008 - 1:35 pm

    Personleg har eg aldri skjønt kvifor folk *kjøper* kondomar. Kondomar er jo gratis! På apotek og helsestasjonar og skeive utestader og og og.
    Kanskje eg skal prøva den med kondomar og gladpack, though. Berre fordi det er festleg, liksom.

  15. #15 by Sonja Dadam on 14 juli 2008 - 2:42 pm

    Guri: Bra poeng. Denne posten handler mer om kondomer enn hva som egentlig var planen, men det er nå en gang sånn at hvis man skal handle bare to dagligvarer, så får man de beste kombinasjonene om en av dem er kondomer.

  16. #16 by Guri on 17 juli 2008 - 8:53 am

    Ja, eller vaselin…..

  17. #17 by Esquil on 21 juli 2008 - 1:15 am

    veldig bra innlegg, sa jeg det?

    + vaselin.

  18. #18 by Sonja Dadam on 24 juli 2008 - 1:12 pm

    Guri & Esquil: He he, ja, vaselin i kombinasjon med falloslignendedagligvarer (eller nær-falloslignende, som dobørster) vil sikkert også vekke interessante tanker i en kassadames hode.

Legg igjen en kommentar

