Hvilken post i bloggen din?-meme

Esquil har tagget meg. Det er en liten stund siden, men jeg har ferie, og ikke skikkelig nettilgang, så derfor ingen respons for nå. Greia er at man får en hel masse spørsmål om bloggen sin og poster og greier, slik at man må inn og lese egen blogg og blir sittende og mimre foran pc’n isteden for å være ute i sola som normale folk. Men uansett, her hun går:

Hvilken post i bloggen din

– er bloggens mest kommenterte, og hvorfor?

Det er Alle dem jeg har klint med med 28 kommentarer. Grunnen er vel ordet ”klint” i overskriften (og i teksten, for så vidt. Folk liker åpenbart klining), men det er greit, jeg hadde mye moro med den der. (Bonus: Liten oppdatering på prosjektet: Det startet bra, så gikk det tregt lenge, men nå har jeg hatt en bra juli, så jeg har fortsatt trua, og jeg tror det er blitt flere bokstaver også, for dem som følger med på det)

– var den første som ble så mye kommentert at du ble overrasket?

Da må vi nok tilbake til Øvelsesblogg-dagene. Jeg husker posten Et juleeventyr ble linket til fra Sonitus og dette førte til 23 treff på bloggen min på en og samme dag. Jeg holdt på å gå i spinn. Jeg kan dessverre ikke huske noen lignende opplevelse når det gjaldt kommentarer.

– ville du helst at statsministeren (eller en annen med makt) skulle lest?

Heh. Kanskje landbruksministerposten(!!) min? Ikke fordi jeg virkelig tror jeg hadde gjort meg som landbruksminister, men fordi den oppfordrer til å tenke alternativt, noe jeg tror er lurt, og fordi det –la oss innse det –er det mest politiske jeg noensinne har skrevet. Oh! Eller den om debattprogrammene ? To politiske poster i en og samme blogg. Det hadde dere ikke trodd om meg.

– ville du helst at drømmedama/mannen skulle lest?

Man skulle kanskje trodd at jeg hadde gått for fantastisk viv-posten her, men jeg vet ikke helt. Det viser seg i ettertid at ikke alt som står i den posten er helt sant, og man vil jo ikke lage høye forventlinger hos folk, bare fordi man tror man har flere gode egenskapen enn man faktisk har. Jeg tror jeg skal gå for en av fjortispoesipostene mine, fordi jeg mistenker at når drømmemannen en gang dukker opp blir han fint nødt til å finne seg i en del klissete dikt, så han kan likegodt bli vant til dem med en gang.

– har best bilder av deg selv?

Lite bilder av meg i bloggen, her, ja, men her flasher jeg øyenbrynene mine

– har de beste kommentarene?

Åh. Her er mye å velge mellom. Jeg liker dette kommentarfeltet, fordi jeg var så usikker på om der kom til å være noen som helst andre som kom til å synes det der var morsomt, og så fikk jeg så masse skryt. Generelt liker jeg best de kommentarfeltene hvor folk skryter av meg og gir meg komplimenter. Jeg er enkel sånn.

– har kommentar fra den mest kjente personen?

Djevil vs Engel-posten ble kommentert av Vampus, som jo er en slags kjendis nå. Hun er jaffal bloggekjendis, og man skal ikke se bort i fra at det ble danset en liten jeg-har-fått-kommentar-av-Vampus-dans den dagen. Ellers har den posten nå blitt klikket på 661 ganger, så om fem av dere kunne tatt turen innom, slik at tallet kommer opp på 666, hadde det gjort meg veldig glad.

– ligger på toppunktet i leseutviklingen?

Bloggen min hadde flest lesere i februar 2008. Nok mye takket være ukritisk bruk av spekulative overskrifter . Gjerne i kombinasjon med kjente bloggnavn . Jeg merker jeg skammer meg litt over februar 2008. Såpass mye at jeg ikke en gang har lyst til å gå inn og sjekke hvilken av de fire postene som hadde flest lesere.

– blir oftest funnet av søkemotorene, og hva søker folk på?

Den søkestrengen som dukker oftest opp på dashbordet mitt er ”menn og biler”, som er litt synd, for jeg blir gladere når folk faktisk finner det de søker etter når de kommer til bloggen min. Med ”menn og biler” her inne, så blir du presentert for tysk musikk.

– er mest undervurdert?

Den fikk vel ganske bra med kommentarer i sin tid, på Øvelsesbloggen, men jeg har altså lært meg å regne ut kvadratroten av et tall uten bruk av kalkulator, og det synes jeg ikke helt at jeg har fått nok skryt for.

Så nå skal jeg tægge noen andre. Jeg er ikke helt oppdatert på hva som har skjedd på nett de siste ukene, så om du allerede er tagget (og kanskje til og med har svart på den), så sorry. Er der klar? Nå skal det tagges! (dette er muligens grunnen til at jeg ofte ikke tagger memer videre. Jeg gjør for mye utav det, liksom):

Bare Thomas (fordi jeg tror han vil synes et sånn meme er gøy)

Frøken Skavlan (nå er linken i margen også oppdatert. Beklager at det ikke har skjedd før)

Miss Piggy (jepp – jeg registrerte liv, da blir du tagget!)

Og Siri (fordi det er en blogg jeg har oppdaget relativt nylig, og som jeg tror har mye bra i arkivet, og jeg er for lat til å lete selv)

  1. #1 by minneapolise on 30 juli 2008 - 10:20 pm

    Elsker dette memet, nå fikk jeg lest mer Sonja også 🙂
    Det eneste irriterende er å finne ut om Virrvarrs geniale alfabet-klinings ide fire år for sent.

  2. #2 by joakuka on 31 juli 2008 - 11:52 pm

    Vurderer nå å ta deg som viv.

  3. #3 by Frøken Skavlan on 2 august 2008 - 3:22 pm

    Har ikke glemt denne, er bare i tenkeboksen om jeg skal bort fra prinsippet mitt om å ikke blogge om blogging;)

  4. #4 by Sonja Dadam on 3 august 2008 - 9:48 pm

    minneapolise: Det er et av de bedre memene, ja, og det var gøy å lage.

    joakuka: (YES, YES, YES! Jeg VISSTE det ville lønne seg å blogge. VISSTE det! Rolig nå, så jeg ikke skremmer ham vekk) Hei, hei, velkommen til bloggen her, og takk for veldig smigrende kommentar.

    Frøken Skavlan: Ta den tiden du trenger. Jeg brukte noe sånt som 2 uker selv, så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt.

  5. #5 by Miss Piggy on 8 oktober 2008 - 5:48 pm

    Ups!!! Har ikke fått med meg før nå at jeg var tagget :S Men får jo helt prestasjonsangst når jeg leser gjennom din utførlige greie her!!! Tror ikke jeg er like flink på det området… Må tenke litt på den og evt komme tilbake til det 😉 Eller så kan det være at det kommer et annet meme 🙂

  1. Misund: Bare Thomas » Hvilken post i bloggen min?
  2. bloggpost-meme « Pseudologos - pseudonotater

Legg igjen en kommentar

